تمدید مهلت شرکت در جایزه ترویج علم تا ۱۵ مهر/ برگزاری با رویکردی جدید

تهران- ایرنا- مهلت شرکت در بیست‌وپنجمین جایزه انجمن ترویج علم تا ۱۵ مهر تمدید شد و این جایزه با رویکردی جدید برگزار می‌شود که طی آن علاقه‌مندان به حضور در این رقابت باید با هدف فراهم آوردن زمینه شفاف‌تر برای ارزیابی پرسشنامه‌ای را تکمیل کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جایزه ترویج علم با هدف تقدیر از تلاش‌های ارزشمند در زمینه ترویج علم و فناوری، به افراد و نهادهایی اهدا می‌شود که در راستای ارتقای سطح علمی جامعه، به ویژه در میان عموم مردم، فعالیت‌های برجسته‌ای داشته‌اند.

این جایزه با هدف شناسایی و تشویق افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی است که با خلاقیت و نوآوری، علم را به زبان ساده و قابل فهم برای همه اقشار جامعه ارائه داده و نقش مؤثری در گسترش دانش عمومی ایفا کرده‌اند.این جایزه شامل بخش‌های متنوعی است که حوزه‌های مختلف ترویج علم را پوشش می‌دهد.

بر اساس اطلاعیه پایگاه‌ اطلاع‌ رسانی جایزه ترویج علم این جایزه امسال و در بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، برای بهبود فرایند انتخاب و ارزیابی کاندیداها، پرسشنامه جدیدی طراحی شده که تمام علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت باید آن را تکمیل نمایند. این پرسشنامه با هدف جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر و فراهم آوردن بستری شفاف‌تر برای ارزیابی کاندیداها تهیه شده است.

همچنین پیش از این مهلت شرکت در جایزه تا ۲۰ شهریور تعیین شده بود که اکنون علاقه‌مندان و نهادهای فعال در زمینه ترویج علم تا ۱۵ مهر برای شرکت در این جایزه زمان دارند.

همچنین، از افرادی که پیش از این از طریق فرم قبلی اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، درخواست می‌شود فرم جدید را تکمیل کنند، تا اطلاعات آن‌ها به‌روز و مطابق با معیارهای جدید بررسی شود.

از تمام افراد، نهادها و سازمان‌هایی که در زمینه ترویج علم فعالیت دارند دعوت می‌شود تا با مراجعه به بخش مربوطه در سایت، پرسشنامه جدید را دریافت و پس از تکمیل، آن را ارسال کنند. مهلت ارسال پرسشنامه‌ها محدود است و از علاقه‌مندان تقاضا می‌شود در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارسال آن اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویژه جایزه ترویج علم در سایت مراجعه کنید.

به گزارش ایرنا، مراسم بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایرانجایزه ترویج علم هر ساله آبان ماه همزمان با روزجهانی علم در خدمت صلح و توسعه و هفته ترویج علم ایران برگزار و از افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تقدیر می‌شود.

آیین بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران، ۲۵ آبان گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد. پیش تر سه جایزه از جوایز ترویج علم در بخش‌های ادبیات کودک، محیط زیست و معلمان مناطق محروم با نام‌های توران میرهادی، محمد علی بهمن‌بیگی و هنریک مجنونیان نام‌گذاری شده بود و امسال در بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، با هدف توجه بیشتر به حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی جایزه مرحوم قانعی‌راد به جوایز پیش‌گفته اضافه شده است.

مرحوم قانعی راد در سال ۱۳۹۵ برای تلاش در زمینه ترویج علم جامعه شناسی در حوزه های دانشگاهی و عمومی، در روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه تقدیر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha