هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

تهران- ایرنا- استمرار انتصاب مدیران جدید در ساختار آموزش عالی کشور از جمله رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی و سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ و شروع زمان انتخاب‌رشته داوطلبان آزمون سراسری سرخط اخبار مهم هفته دوم شهریور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهمترین رویداد نظام آموزش عالی در هفته دوم شهریورماه اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ بود. پس از انتشار نتایج علمی کنکور امسال در شامگاه جمعه (۹ شهریور) نفرات برتر ۵ گروه آزمایش نیز مشخص شدند. تقریبا یک‌چهارم افراد برتر کنکور امسال از تهران بودند. در این بین بحث بازنگری در کنکور مطرح شد و رئیس دولت چهاردهم نیز در نخستین نشست تلویزیونی خود ضمن تاکید بر بازنگری در کنکور گفت این بازنگری باید بر اساس عدالت آموزشی انجام شود.

در روزهای آینده دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شد و متعاقب آن سامانه مجازی انتخاب رشته توسط سازمان سنجش فعال شد و در روزهای پایانی هفته با شروع زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ فرم انتخاب رشته به مدت پنج روز در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

از دیگر رویدادهای هفته گذشته می‌توان به چند انتصاب در وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی اشاره کرد. وزیر علوم در احکام جداگانه‌ای سعید حبیبا را به عنوان رئیس سازمان امور دانشجویان، حسینعلی قبادی را به عنوان رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی و بیژن عبداللهی را به عنوان سرپرست دانشگاه خوارزمی منصوب کرد. عبداللهی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با مرتبه استادی است. وی در گذشته مشاور ریاست دانشگاه و مدیر حوزه ریاست دانشگاه خوارزمی بود و از دیگر سوابق اجرایی وی می توان به معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه، ریاست دانشکده مدیریت، رئیس پردیس بین الملل ۱۳۹۴- ۱۳۹۷، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری ۹۲- ۹۴ اشاره کرد. در کنار انتصاب‌ها پارلمان علمی کشور نیز اعضای هیات مدیره شورا ی انجمن‌های علمی را برای یک دوره سه ساله انتخاب کردند.

خبر طراحی و اعطای پژوهانه حمایتی ۱۰ گانه در دانشگاه علم و صنعت ایران، میزبانی دانشگاه صنعتی شریف از رتبه‌های برتر کنکور و موارد دیگر از جمله رویدادهای مهم در هفته دوم شهریورماه است که در ادامه گزارش به آن اشاره کرده‌ایم.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

نتایج کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، شامگاه جمعه (نهم شهریور) با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است.

پس از اعلام نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر) نیز مشخص شد. از مجموع ۴۰ نفر برتر کنکور امسال ۱۳ نفر از داوطلبان دختر و مابقی پسر هستند. ۱۱ نفر از افراد برتر کنکور نیز از تهران بودند.

دو روز پس از اعلام نتایج کنکور دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته پذیرش با آزمون و بدون آزمون کنکور ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بارگذاری شد. مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از روز چهارشنبه، ۱۴ شهریور آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

همچنین روز سه شنبه‌ (۱۳ شهریور) سامانه انتخاب‌رشته مجازی کنکور ۱۴۰۳ فعال شد. این سامانه برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی بر مبنای اطلاعات و نتایج آزمون سراسری سال گذشته در دسترس داوطلبان قرار گرفت و همان روز راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۳ روی درگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ نیز از روز چهارشنبه (۱۴ شهریور) آغاز شد و فرم انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت.

داوطلبان به مدت پنج روز فرصت دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org ، رشته محل‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه‌مندی در فرم ویژه انتخاب رشته درج کنند.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش در نخستین روز از هفته دوم شهریور و در حالیکه تراز داوطلبان کنکور سراسری اعلام شده بود اقدام به معرفی بورس‌های تحصیلی کرد. سازمان سنجش اعلام کرد که براساس آیین‌نامه مصوب دولت جمهوری اسلامی ایران و منطبق بر کدرشته‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و نیز بورس دانش را در فرایند انتخاب رشته، انتخاب و در صورت قبولی از مزایای مرتبط به آن از جمله دریافت مقرری ماهانه و یا امکان استخدام بلافاصله بعد از اتمام تحصیل استفاده کنند.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

فراخوان پژوهشگاه زلزله‌شناسی برای پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری

پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری تخصصی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فراخوان داد. این پژوهشگاه اعلام کرد طبق آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره دکتری، مطابق ابلاغیه‌های ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ و ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ وزارت عتف و با هدف جذب و هدایت استعدادهای درخشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های تحصیلی مهندسی عمران- زلزله و ژئوفیزیک - زلزله‌شناسی و بر اساس سهمیه اختصاص یافته، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اقدام به پذیرش دانشجوی واجد شرایط برای مقطع دکتری می‌کند.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) اعلام کرد دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست. کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به همراه کتابخانه‌های تخصصی دانشکده‌های مختلف این دانشگاه دربردارنده بیشترین تعداد کتاب در بین کتابخانه‌های دانشگاهی کشور بوده و در مرحله اول پیوستن این دانشگاه به فهرستگان، فراداده‌های کتاب‌های فارسی این مجموعه بزرگ در دسترس کاربران قرار گرفته است.

تعداد عناوین فارسی یکتای موجود در این مجموعه بیش از ۴۶۰ هزار عدد بوده که بیش از ۲۰۰ هزار عنوان آن جدید و سایر موارد مشترک با دیگر دانشگاه‌های از قبل پیوسته به فهرستگان هستند. با افزوده شدن این مجموعه، تعداد عناوین فارسی یکتای موجود در فهرستگان از ۸۰۰ هزار عدد گذشته است.

فهرستگان منابع کتابخانه های دانشگاهی با هدف تقویت شبکه ملی کتابخانه های دانشگاهی ایران از سوی ایرانداک طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

میزبانی شریف از برترین‌های کنکور ۱۴۰۳

همایش معرفی رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف ویژه رتبه‌های برتر کنکور سراسری و مدال‌آوران طلای المپیاد دانش‌آموزی صبح روز شنبه (۱۰ شهریورماه) با حضور مسئولان دانشگاه، استادان و رتبه‌های زیر ۲۰۰ کشوری در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم معاون دانشجویی و عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه، مدیر امور آموزشی دانشگاه به معرفی دانشگاه پرداختند و از مزایای تحصیل در این دانشگاه سخن گفتند. سخنرانی استادان برجسته دانشگاه صنعتی شریف، دورهمی و پرسش و پاسخ از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه بود.

طراحی و اعطای پژوهانه حمایتی ۱۰ گانه در دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشگاه علم و صنعت برای تقویت، جهش فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در رفع نیازها و مشکلات کشور و ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی، اعتبار پژوهشی در قالب پژوهانه ده‌گانه به اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اختصاص داد.

این ۱۰ گانه پژوهانه به اختصار در عکس زیر قابل مشاهده است.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

زمان‌ ثبت‌نام دانشجویان جدید دکتری دانشگاه علامه اعلام شد

معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مرحله ثبت نام الکترونیکی در بازه زمانی روز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تعیین شده بود. از این رو همه پذیرفته‌شدگان باید با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ems.atu.ac.ir، نسبت به ثبت نام در این بازه زمانی اقدام کنند.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

برگزاری روز «نظام پیشنهادها» برای نخستین بار در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از برگزاری روز «نظام پیشنهادها» در دانشکده‌ها، دانشکدگان و ستاد مسئولیت اجتماعی (سمات) دانشگاه تهران خبر داد و گفت: فراخوان دریافت پیشنهادها برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، رفاهی و پژوهشی صادر می‌شود. محمد مقیمی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نظام پیشنهادهای دانشگاه تهران بر استفاده از نظرهای ذینفعان دانشگاه در تصمیم‌گیری مدیریتی و بهره‌گیری از نظام پیشنهادها و اشاعه فرهنگ مشارکتی در رفع مشکلات و بهبود روابط کاری و رفتار سازمانی تاکید کرد.

نظام پیشنهادهای دانشگاه تهران دارای کمیته‌های تخصصی دانشجویی، مأموریت‌های ویژه، فرهنگی و اجتماعی، فناوری‌های دیجیتالی، رفاهی، منابع انسانی، مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری، بین‌الملل، عمرانی و پشتیبانی و آموزش است.

نامگذاری یک هفته به نام نظام پیشنهادها در دانشگاه تهران، حضور نمایندگان دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان در کارگروه‌های نظام پیشنهادها، ایجاد کمیته تخصصی تجاری‌سازی یافته‌های علمی در نظام پیشنهادها و سنجش پیشنهادها از منظر افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها از جمله پیشنهادهای روسای کمیته‌های تخصصی نظام پیشنهادهای دانشگاه تهران بود.

پذیرش برگزیدگان مسابقات ملی مهارت در دوره‌های کاردانی و کارشناسی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته تأکید کرد.

روح‌الله رازینی در نامه به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان به تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته) یا (ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته به صورت مازاد بر ظرفیت‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مواردی برای استحضار و اجرا ابلاغ می‌شود.

مسابقات ملی مهارت، رویدادی رقابتی و پروژه محور است که سالانه در سه‌ مرحله‌ شهرستانی، استانی و کشوری برای گروه هدف جوانان زیر ۲۱ سال و کمتر از ۲۴ سال در رشته‌های تیمی حداکثر در ۵۶ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار می شود. منتخبان این مسابقات به رقابت های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

پذیرش دانشجوی کارشناسی «جامعه‌پژوهی اسلامی» در دانشگاه تهران

غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از آغاز پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته جامعه‌پژوهی اسلامی در این دانشکده دانشگاه تهران خبر داد. این رشته در سال ۱۳۹۹ تدوین شد اما مراحل تصویب و اجرای آن تا سال ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و امسال دانشگاه تهران برای اولین بار دانشجوی کارشناسی جامعه‌پژوهی اسلامی پذیرش می‌کند. محل اجرای این رشته، گروه علوم اجتماعی اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

خواهرخوانده‌های این رشته طیفی از رشته‌های کارشناسی از جامعه شناسی و پژوهش‌گری اجتماعی تا مردم‌شناسی و برنامه‌ریزی اجتماعی و فرهنگ و ارتباطات را شامل می‌شود. داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته می‌توانند جامعه‌پژوهی اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را انتخاب کنند.

ارتقای دانشگاه علم و فرهنگ در نظام‌های رتبه‌بندی‌

دانشگاه علم و فرهنگ با تمرکز بر پژوهش، کارآفرینی، نوآوری و ارزش‌آفرینی، در سال‌های اخیر موفق به کسب جایگاه‌ بهتری در نظام‌های رتبه‌بندی شده است.

آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی پایگاه «سایمگو» در سال ۲۰۲۴، دانشگاه علم و فرهنگ توانست به رتبه چهار در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از نظر نوآوری دست یابد و در سطح جهانی نیز جایگاه دو هزار و ۳۷ را به خود اختصاص دهد.

انتصاب رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس مرکز جذب و سرپرست دانشگاه خوارزمی

حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سعید حبیبا را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب کرد.

سعید حبیبا عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با مرتبه استادی است. وی در گذشته معاون دانشجویی دانشگاه تهران بود و از دیگر سوابق اجرایی وی می توان به مسئول کمیته تخصصی حقوق مالکیت فکری در بازنگری دروس رشته کارشناسی ارشد-(۱۴۰۰-۱۴۰۴)، عضو هیات ممیزه دانشگاه بین المللی امام خمینی-(۱۳۹۹-۱۴۰۱)، عضو کمیته ارزیابی کیفیت دانشکده حقوق و رابط تخصصی دانشکده-(۱۳۹۵-۱۳۹۷)،نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیات ممیزه دانشگاه زنجان-(۱۳۹۳-۱۳۹۵)، عضو شورای حقوقی دانشگاه تهران-(۱۳۹۳-۱۳۹۵) و عضویت در شورای پارک علم و فناوری-(۱۳۹۳-۱۳۹۷) اشاره کرد.

حسین سیمایی صرّاف همچنین طی حکمی حسینعلی قبادی را به عنوان رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم منصوب کرد. وی در حکم خود خطاب به حسینعلی قبادی نوشته است؛ نظر به مراتب تعهد تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی» وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای اساسی دولت وفاق ملی و با جلب مشارکت همکاران آن مرکز، ضمن اصلاح ساختارها، بهینه‌سازی فرآیندها و روزآمدسازی آئین‌نامه‌ها و به کارگیری روش‌های نوین، اقدامات اساسی را برای جذب اعضای هیات علمی متخصص و متعهد و تأمین منابع انسانی نخبه و کارآمد در دانشگاه‌ها به عمل آورید.

وزیر علوم افزود: مقتضی است با برنامه‌ریزی و کارشناسی دانش‌بنیان برای تحقق اسناد فرادستی از جمله نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی، بیانیه گام دوم و برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و دیپلماسی و مرجعیت علمی اهتمام ورزید.

حسینعلی قبادی، متولد ۱۳۳۷ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی حائز رتبه در جشنواره‌ خوارزمی، جشنواره رساله دکتری برتر سال، جشنواره قلم زرین و جشنواره ادبی جلال آل احمد و پژوهشگر برتر سال در دانشگاه تربیت مدرس شده است.

افزون بر این، وزیر علوم با صدور حکمی، دکتر بیژن عبداللهی را به عنوان سرپرست دانشگاه خوارزمی منصوب کرد. در حکم انتصاب سیمایی، خطاب به بیژن عبداللهی آمده است؛ نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه خوارزمی منصوب می‌شوید. از جنابعالی انتظار دارد با توکل به خداوند سبحان سرپرستی آن دانشگاه را بر پایه قوانین سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید.

عبداللهی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با مرتبه استادی است. وی در گذشته مشاور ریاست دانشگاه و مدیر حوزه ریاست دانشگاه خوارزمی بود و از دیگر سوابق اجرایی وی می توان به معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه، ریاست دانشکده مدیریت، رئیس پردیس بین الملل ۱۳۹۴- ۱۳۹۷، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری ۹۲- ۹۴ اشاره کرد. همچنین پیش از ورود به دانشگاه، تجربه کار به عنوان کارشناس و مدیر در وزارت آموزش و پرورش و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش نیروی انسانی و گروه مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی را در کارنامه کاری خود دارد.

پیش از این علی حسن‌بیگی ریاست دانشگاه خوارزمی را برعهده داشت.

«جلیل تجلیل»، استاد زبان‌وادب فارسی درگذشت

جلیل تجلیل که عمر خود را به تحقیق، تالیف، ترجمه و تربیت هزاران دانشجو و علاقه‌مند فرهنگ و زبان فارسی گذرانده بود، روز دوشنبه (۱۲ شهریور) در سن ۹۰ سالگی رهسپار راه نهایی و مقصد جاودان بشری شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه تهران درگذشت دکتر جلیل تجلیل استاد برجسته دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را تسلیت گفتند.

وزیر علوم: آزادی علمی باید به رسمیت شناخته شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای علمی فرهنگستان علوم با بیان اینکه علم، جز با احترام به عالِم توسعه پیدا نمی‌کند، گفت: آزادی علمی باید به رسمیت شناخته شود چرا که گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است. همچنین سیمایی صراف تاکید کرد که اعتقاد راسخی به تکریم عالِم دارم چرا که خود را خادم علم و نهاد علم می‌دانم.

همکاری ۶۵ میلیارد تومانی دانشگاه امیرکبیر با صنعت در هوش مصنوعی

رضا صفا بخش رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست شورای دانشگاه گفت: از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳، ۴۹ قرار داد صنعتی با حجم ۶۵ میلیارد تومان بین اعضای هیات‌علمی این دانشکده و صنایع مختلف در زمینه هوش مصنوعی منعقد شده است. با دو دانشگاه در آلمان و فرانسه در زمینه تبادل استاد و دانشجو همکاری و پروژه های مشترک با کشورهای آلمان، ژاپن و ایرلند داریم.

پذیرش دانشجوی دکتری استادمحور در پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی

پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در رشته‌های «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی»، «علوم زمین گرایش رسوب‌شناسی»، «هواشناسی»، «زیست‌شناسی دریا گرایش بوم‌شناسی دریا»، «مهندسی عمران، گرایش مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط‌زیست» در دوره دکتری تخصصی به شیوه استاد محور دانشجو می‌پذیرد.

متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق آئین نامه استعداد درخشان) تقاضای خود را از طرق ارسال ایمیل به آدرس edu@inio.ac.ir یا به صورت حضوری به پژوهشگاه اعلام کنند تا پس از طی مراحل مصاحبه علمی با استاد مربوطه نسبت به ارسال مدارک و ثبت نام اقدام کنند.

انتخاب اعضای هیات‌مدیره شورای انجمن های علمی ایران

شورای انجمن های علمی ایران، این انجمن که به پارلمان علمی کشور شهرت یافته است، در مجمع عمومی نوبت دوم خود که با حضور نمایندگان تشکل های علمی کشور برگزار شد، اعضای هیات مدیره شورا برای یک دوره سه ساله انتخاب کردند. در هشتمین دوره هیات‌مدیره شورای انجمن های علمی کشور، که با ۳۴ کاندیدا برگزار شد، محمدرضا انبیائی، مختار جلالی جواران، علی ربیعی، محمدرضا رضاپناه، مجید قاسمی، جواد محمدقلی نیا، حسین مهریان اصفهانی، مهران حبیبی رضائی، سید عبدالامیر نبوی، ناصر پرتوی و حسن سودمند افشار به عنوان اعضای هیات مدیره شورای انجمن‌های علمی کشور انتخاب شدند.

هفته پرخبر برای کنکوری‌ها و ادامه انتصاب‌ها در وزارت علوم

تقویت همکاری‌های سازمان پژوهش‌های علمی با دانشگاه علوم دریایی نوشهر

در حاشیه دیدار حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، تفاهم نامه همکاری های علمی، فناورانه و پژوهشی در راستای بهره‌وری از ظرفیت‌های طرفین اعم از تجربیات نیروی انسانی، امکانات آموزشی و علمی بین سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر منعقد شد.

تشکیل کارگروه‌های مشترک جهت استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در طرفین، همکاری در تبادل اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاعاتی طرفین، همکاری مشترک در تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی و فناورانه، برگزار رویدادهای مشترک ایده پردازی و استارت آپ، تعامل و همکاری واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان طرفین، همکاری برای دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت اعضای هیات علمی، همکاری مشترک در اجرای رساله‌های دانشجویان دکتری از طریق تبادل استاد و دانشجو مشارکت در برگزاری کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها، نشست‌های علمی، میزگردهای مشترک، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها به منظور تبادل اطلاعات و دستیابی به پیشرفت‌های جدید علمی و انتقال دانش و فناوری به داخل کشور از جمله مواردی است که طرفین در دستور کار خود قرار دادند.

سازمان سنجش زمان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی را اعلام کرد

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش عالی کشور اعلام کرد که ثبت‌نام و انتخاب رشته متقاضیان پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه ۱۴۰۳ از روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه آغاز می‌شود و در روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

همچنین طبق اعلام سازمان سنجش ثبت‌نام متقاضیان پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه ۱۴۰۳ از چهارشنبه ۲۱ تا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha