۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85587780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ تن فندق از باغ‌های طارم برداشت می‌شود

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85587780
۲۵۰ تن فندق از باغ‌های طارم برداشت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: امسال ۲۵۰ تن فندق از ۳۵۰ هکتار از باغ‌های سطح زیر کشت این محصول در شهرستان طارم برداشت می‌شود.

منوچهر یارمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت فندق از باغهای طارم در شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: پیش بینی می شود امسال ۷۵۰ میلیارد ریال عاید بهره برداران این محصول در طارم شود.

وی میزان تولید فندق در این شهرستان را طی سال زراعی گذشته ۲۷۵ تن ذکر کرد و یادآور شد: در زمان حاضر محصول فندق در شهرستان طارم ۴۵۰ بهره بردار دارد.

یارمحمدی اظهار داشت: شهرستان طارم رتبه دوم را به لحاظ سطح زیر کشت فندق به خود اختصاص داده که حدود ۳۵۰ هکتار آن بارور و ۲۰ هکتار نیز غیربارور است.

فندق شهرستان طارم از لحاظ کیفیت یکی از مرغوبترین فندق های کشور است که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

این محصول بیشتر به صورت آجیلی و بخشی نیز در انواع غذاهای محلی مصرف می شود و قره باغی، کووا و رسمی از جمله ارقام فندق تولیدی در شهرستان طارم است.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و به جهت آب و هوای معتدل و کشت انواع محصولات در چهار فصل سال به هندوستان ایران معروف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha