۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85587818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶.۵ میلیون نفرشب اقامت در گیلان ثبت شد

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85587818
۶.۵ میلیون نفرشب اقامت در گیلان ثبت شد

رشت- ایرنا - استاندار گیلان گفت: ۶ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۵۲ نفرشب اقامت از ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان ثبت شد که این اسکان از یک تا سه شب را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه اضطراری و مشترک شورای هماهنگی ترافیک، ستاد خدمات سفر و نیز ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: طبق گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر در این مدت ۴۰۲ هزار و ۱۵۴ دستگاه خودرو به استان وارد شده اند و در این مدت چهار میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۱۳ نفر نیز از طریق زمینی، هوایی و ریلی به استان سفر کرده اند.

وی درصد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان را در این ایام ۱۱۲ درصد اعلام کرد و با توجه به تکمیل ظرفیت اقامتی ثابت و موقت، فرمانداران و شهرداران باید مکانهای مشخصی که قابلیت نصب چادر مسافرتی و امکانات اولیه همانند سرویس بهداشتی و سطل های زباله است را برای چادر زدن مسافران آماده کنند.

وی خطاب به فرماندران و شهرداران تصریح کرد: امنیت چادر خواب‌ها را تامین کرده و اجازه نصب چادر در هرنقطه ای از شهر ندهند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۵۸ مورد بازرسی از مجتمع های اقامتی و مسافرتی استان انجام شد و با تعیین بازرس هایی از سوی استانداری این نظارت ها در سطح استان تشدید خواهد شد؛ فرمانداران و بخشداران هم با سرکشی در میان مردم و نانوایی‌ها بازرسی ها را به صورت مستمر ادامه دهند تا مردم در این ایام با مشکلی مواجه نشوند.

عباسی با بیان اینکه گیلان استان هدف گردشگری است، افزود: ما پیش بینی های لازم برای تامین نیازهای استان در این ایام از جمله آرد و نان، گوشت، مرغ و سوخت و غیره انجام شده اما با توجه به گستردگی سفرها و افزایش قابل توجه تقاضاها و از سویی با توجه به ظرفیت های موجود استان خدمات رسانی به این جمعیت گسترده به طور طبیعی اندکی زمانبر و موجب طولانی شدن صف ها و گله مندی مردم می شود.

وی تصریح کرد: درخصوص روان سازی ترافیک در زمان بازگشت مسافران و فراهم کردن تمهیدات لازم آزادراه منجیل - رودبار در روز جمعه یک طرفه شده و از شمال به جنوب با نصب علائم رانندگی زیر بار ترافیک رفت قرار می گیرد و امید است بتوانیم با همکاری دستگاههای ذیربط خدمات رسانی مطلوبی به ساکنان و مسافران استان ارائه دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص تامین سوخت مورد نیاز در استان مشکلی وجود ندارد، گفت: اگر تامین سوخت در برخی از جایگاه ها در روزهای گذشته با کندی انجام گرفت و یا قطع شد به علت ترافیک موجود و تاخیر در زمان ورود خودروهای سوخت رسان به جایگاههای بنزین بوده است که از شرکت پخش فراوردهای نفتی استان انتظار است با تلاش مضاعف سوخت رسانی به جایگاهها را به صورت مستمر ادامه دهند.

عباسی از مردم گیلان هم خواست از سفرهای غیرضروری در این ایام پرهیز کنند و تاکید کرد:ذخیره سوخت و مواد غذایی در استان به اندازی کافی است و جای هیچ نگرانی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha