۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85587830
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش شدید متقاضیان کمک‌های روانی در شمال فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- تداوم حملات مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی سبب شده که شمار صهیونیست هایی که خواهان کمک های روانی هستند، روز به روز بیشتر شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، بر شمار متقاضیان استفاده از کمک های روانی در شمال فلسطین اشغالی به شدت افزوده شده است.

از سوی دیگر، «ایتان داویدی» رئیس شورای شهرک صهیونیست نشین «مرگلیوت» گفت که حزب الله مدتهاست بر این شهرک احاطه دارد اما بر شمار نظامیان در این منطقه افزوده نشده است.

به گفته وی، شمال سرزمین های اشغالی و شهرک مرگلیوت متروکه شده است.

داویدی پیش از این نیز اعلام کرده بود: آنچه در شمال اسرائیل رخ می‌دهد، مایه ننگ است. کابینه به احدی در شمال کمک نمی‌کند. هنگامی که با چمدان‌ها به مدت یک هفته، یک ماه و یا دو ماه در انتطار پایان جنگ هستید، این بسیار ناامیدکننده است، مردم اینجا خسته و کلافه شده‌اند، نه به این دلیل که از خانه خود دور هستند، بلکه به این دلیل که هیچ اطمینان و افق روشنی درخصوص زمان پایان جنگ وجود ندارد.

«شای گلدین» مجری شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در واکنش به سخنان داویدی گفته بود: «ما اینجا از اعضای کابینه می‌خواهیم از خواب خود بیدار شوند، منطقه استراتژیک الجلیل تعطیل شده است، هیچکس سرکار نمی‌تواند برود، هیچ چشم‌انداز روشنی پیش روی مردم وجود ندارد، زندگی بدون مدارس، کار کردن و خانه ادامه دارد، این وضعیت نمی‌تواند تداوم یابد.»

یدیعوت آحارنوت به نقل از شهردار «کریات شمونه» نیز اعلام کرد: متاسفانه روزانه باید به اطلاع خانواده های بیشتری برسانیم که منزلی برای برگشتن ندارند.

این رسانه به نقل از یک شهرک نشین در مرگلیوت افزود: «کابینه کاری در این منطقه انجام نمی دهد، زیرا اصولا ما برای آنها اهمیتی نداریم. وزیر دفاع می گوید که لبنان را به عصر حجر بر می گردانیم و این در حالی است که ما به عصر حجر بازگشته ایم.»

درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی از دومین روز جنگ در نوار غزه آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha