روزهای متفاوت تنکابن در هفته پایانی تابستان

ساری- ایرنا- هفته پایانی تابستان امسال حال و هوای تنکابن به دلیل برگزاری برنامه‌های گوناگون و جذاب فرهنگی، ورزشی، هنری، گردشگری و اجتماعی در قالب رویدادی که به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری این شهر ساحلی تدارک دیده شده متفاوت از همه روزهای سال و حتی سایر شهرهای ایران می‌شود و تنکابن طی هشت روز با برگزاری هفته فرهنگی، دیدنی‌تر و پرشورتر از سایر شهرها بهترین مقصد گردشگری در شمال کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تنکابنی‌ها از ۲۴ تا ۳۱ شهریور روزهایی متفاوت را در شهرشان می‌بینند. روزهایی که در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.

نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

روزهای متفاوت تنکابن در هفته پایانی تابستان

تنکابنی‌ها قرار است در هفته پایانی شهریور امسال به بهانه این تاریخچه یک سده‌ای مدیریت شهری در شهرشان هم با بخشی از تاریخچه شهرشان آشنا شوند و هم به تماشای برنامه‌های مختلف بنشینند. مهمانان این شهر هم متفاوت‌ترین روزهای تنکابن را در این یک هفته می‌توانند تجربه کنند.

شهردار تنکابن درباره این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اولویت‌های مهم شهرداری در دوره کنونی مدیریت شهری تلاش برای تجاری سازی گردشگری شهر تنکابن یا همان شهسوار دهه‌های گذشته است که تا کنون گام‌های متعددی در این زمینه برداشته شد و در اقدامی تازه نیز تلاش کرده‌ایم تا رویدادی چندجانبه و یک هفته‌ای را در این شهر برگزار کنیم.

محمدابراهیم لاریجانی از تعیین بیش از ۳۰ عنوان برنامه اجرایی در زمینه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و آیینی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها به شکلی انجام شده که شهروندان و مهمانان در نقاط مختلف شهر شاهد اجراهای مختلف خواهند بود و در هشت روز پایانی تابستان بتوانند به تماشای برنامه‌های مختلف بروند.

وی افزود: پارک هنرمندان، پارک مادر، ساحل کریم‌آباد، آمفی‌تئاتر هنرمندان بلوار شیرودی، کوچه دریا، کوچه گل ختمی، پیاده‌راه ساحلی و چند نقطه دیگر شهر محل اجرای این رویدادهای مختلف هستند. برنامه‌ریزی به شکلی انجام شده که پراکندگی و فراگیری رویدادها مناطق مختلف تنکابن را در بر بگیرد تا شهر به طور کامل با این رویداد پیوند داشته باشد.

روزهای متفاوت تنکابن در هفته پایانی تابستان

شهردار تنکابن درباره عناوین و دسته‌بندی‌ برنامه‌های این رویداد نیز گفت: تلاش شده تا در طراحی برنامه‌های رویداد سلایق گروه‌های مختلف مردم و رده‌های سنی هم مورد توجه قرار گیرد. برای مثال در رده سنی کودک و نوجوان برنامه ویژه کودک و نوجوان و مسابقه موسیقی هنرجویی در نظر گرفته شده است.

لاریجانی افزود: در حوزه ورزش نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شد. همایش دوچرخه‌سواران و اسکیت‌سواران، اجرای چهار روزه ورزش‌های باستانی در پیاده‌راه ساحلی و پارک هنرمندان، چهار روز اجرای بازی‌های بومی و محلی، همایش ورزش‌های رزمی، اجرای برنامه هنرهای سوارکاری، جشنواره مدارس فوتبال، مسابقه دو میدانی، مسابقه قایق‌رانی و نجات غریق، اجرای کشتی گیله‌مردی و مسابقه آفرود و موتورکراس ببرنامه‌های ورزشی در نظر گرفته شده برای این رویداد هستند که از ۲۴ تا ۳۱ شهریور در تنکابن برگزار می‌شوند.

این مسئول از برپایی چند نمایشگاه نیز در قالب رویداد یک هفته‌ای ۹۰ سالگی تنکابن خبر داد و گفت: نمایشگاه ظرفیت‌های روستایی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه عکس تنکابن، غرفه لباس محلی و نمایشگاه و جشنواره غذاهای محلی هم طبق برنامه‌ریزی در روزهای مختلف هفته پایانی تابستان برگزار می‌شود.

شهردار تنکابن توجه به فرهنگ بومی و احیا و ترویج بخشی از این ظرفیت‌های فرهنگی را یکی از اهداف این رویداد عنوان کرد و افزود: اجرای بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی، امیری‌خوانی و لافندبازی در این رویداد گنجانده شده است.

روزهای متفاوت تنکابن در هفته پایانی تابستان

به گفته لاریجانی همایش‌های مختلف فرهنگی از جمله همایش خاطره‌گویی، همایش شعر بومی و امیری‌خوانی و همایش نام‌آوران تنکابن از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن است.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای فرهنگی و گردشگری نیز خبر داد و اظهارکرد: در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن ۲ تور نیز طراحی شده که یک تور به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری تنکابن به مردم سایر نقاط کشور با حضور ۱۵ خبرنگار از سایر استان‌ها و یک تور هم با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ شهروندان در اجرای این رویداد گفت: برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های این رویداد بیش از یک‌هزار نفر هنرمند، ورزشکار و فعال اجتماعی پای کار هستند و شهرداری تنکابن صرفاً پشتیبانی برگزاری برنامه‌ها را بر عهده دارد. این رویداد در واقع مصداقی از تحقق مشارکت مردمی است که در تنکابن رقم خورده است و می‌تواند الگویی برای برگزاری رویدادهای مشابه در این شهر و سایر شهرهای استان باشد.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز تلاش کردیم تا در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور پررنگی داشته باشیم و تنکابن را به عنوان یک مقصد جذاب و متفاوت گردشگری در شمال ایران معرفی کنیم که خوشبختانه بازتاب خوبی نیز داشت.

لاریجانی با اشاره به انتشار سه کتاب طی سال گذشته و رونمایی از این کتاب‌ها در نمایشگاه گردشگری تهران گفت: پارسال سه کتاب «تنکابن، شهسوار گردشگری ایران»، «اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تنکابن» و «پنج روایت از گردشگری تنکابن» تهیه و منتشر شد. کتاب «پنج روایت از گردشگری تنکابن» اثری است که به قلم پنج خبرنگار مطرح حوزه گردشگری کشور و با دعوت این خبرنگاران به تنکابن برای ثبت روایتی از جاذبه‌های این شهرستان تهیه شده است.

وی افزود: همه این اقدامات با هدف برندسازی گردشگری تنکابن انجام شده و تلاش بر این است که تصویر کمتر دیده شده از این شهر زیبای ساحلی را به مردم کشور و گردشگران خارجی بشناسانیم. می‌خواهیم مردم بدانند که این شهر همان شهسوار است که با نام قدیمی‌ و اصیلش یعنی تنکابن باید گردشگری آن برندسازی و احیا شود.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن، یک بخش به نام رویداد ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن در سایت این شهرداری ایجاد شده که شهروندان می‌توانند با ورود به آن جزئیات برنامه‌های هشت روزه این رویداد را مشاهده کنند. امیدواریم با همراهی همه شهروندان و مسئولان شاهد برگزاری این رویداد به شکلی مناسب و رقم خوردن روزها و شب‌هایی خاطره‌انگیز در این شهر ساحلی باشیم و این رویداد گامی برای تکرار برگزاری رویدادهای مشابه در سال‌های آینده باشد.

برای مشاهده جدول جزئیات برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن روی تصویر زیر کلیک کنید:

روزهای متفاوت تنکابن در هفته پایانی تابستان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha