۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85588427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار: دادن مسوولیت به افراد فاقد لیاقت، خلاف تقواست

سبزوار- ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: مدیران باید مسوولیت‌ها را به افرادی بدهند که ظرفیت انجام آن عمل و تقوای لازم را داشته باشند و اگر چنین نباشد خلاف تقوای الهی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار اطهار کرد:‌ اگر بنا باشد که روی مصلحت‌سنجی و با قطع نظر از تقوا، معنویت و لیاقت کاری، خواسته باشند مناصب را بین رفیق‌ها و دوستان خود تقسیم کنند، این درست نیست و برخلاف روش امیر مومنان (ع) است که در مدیریت‌ها تقوا را رعایت کرده و پست‌ها را به افراد باتقوا و لایق می‌سپرد.

وی افزود: اگر امام علی (ع) از روش تقوی دست برمی داشت و با دادن پول یا مقام انسان ها را می خرید، آن وقت چه بسا خود معاویه هم می آمد کنار امیر مومنان و همراهی می کرد و اصولا معاویه برای اینکه پست شام را داشته باشد در مقابل حضرت امیر ایستاد و اگر امام می گفت که تو بیا و استاندار ما باش، دیگر شاید هیچ جنگ و جدلی پیش نمی آمد.

وی خاطرنشان کرد: حتی وقتی برخی از یاران به شیوه مدیریت امیرالمومنین انتقاد کرده و وی را فاقد مدیریت خواندند که چرا مانند معاویه انسان ها را با پول و مقام نمی خرد، امام در پاسخ این انتقادها می فرمودند که اگر تقوا نبود من زیرک‌ترین افراد بودم.

امام جمعه سبزوار گفت: باید مراقب باشیم در جمهوری اسلامی، در مدیریت ها یک وقت خدای ناکرده با بذل و بخشش و دادن مسوولیت ها و مدیریت ها چنان عمل نکنیم که امام علی (ع) آن‌را خلاف تقوا خوانده و به مالک اشتر فرمودند که "من هرگز نمی توانم بیش از آنکه به مردم عادی می دهم از بیت المال به برخی پول بدهم.

آیت الله مقیسه افزود:‌ حتی در زمانی که برخی یاران امیر مومنان (ع) به معاویه می پیوستند، باز هم حضرت حاضر نبود با ایجاد انگیزه های بیرونی مثل پول و دادن مقام و پست این افراد را به سوی خودش جذب کند و می خواست که افراد انگیزه های درونی و تقوا داشته و خداترس باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار در ادامه به اهمیت جهاد تبیین و عظمت رفع شبهات مذهبی و فرهنگی پرداخت و گفت: بنا بر حدیثی از امام باقر (ع) حفظ ایمان یک انسان از امواج شبهه ها بر نجات یک انسان از نظر بدنی و جانی که در دست کفار اسیر است و هر لحظه امکان مرگ وی می رود، برتری دارد.

وی یادآور شد: بر این اساس جهاد فرهنگی و رفع شبهات و تبیین معارف دین امر بسیار مهمی است که وظیفه ما مبلغان در برابر آن دوچندان است و باید جوانان عزیزی که اهل مطالعه هستند در رفع شبهات در فضای مجازی و در ظرفیت های دیگر تا جایی که می توانند به جهاد تبیین بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha