۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85588461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: نظام اداری کشور باید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی شود

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: بسیاری از مشکلات کشور مربوط به نظام اداری است که باید مبتنی بر مبانی و آموزه های اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: نظام بروکراسی از مظاهر غرب زدگی است و چنانچه روش های مدیریت اسلامی متناسب با نظام ولایت طراحی شود می توان از آن نجات یافت.

وی اضافه کرد: یکی از پایه های انقلاب اسلامی طراحی مدلی از حکمرانی برای رسیدن به تمدن اسلامی بود که در این مدل حکمرانی بروکراسی اداری معنا ندارد.

امام جمعه همدان بیان کرد: با وجود انقلاب اسلامی اما همچنان متاثر از روش های غربی در مدیریت ادارات هستیم و باید این شیوه اصلاح شود.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: انقلاب اسلامی مدعی است که دین می تواند در عرصه مدیریت اجتماعی ورود کند اما اساس کار جریان غرب گرا انکار مدیریت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جریان غربگرا معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی ندارد و تمدن اسلامی معنا ندارد، کارآمدی در نظام اسلامی وجود ندارد، دین باید در مساجد برود و در عرصه اجتماع و سیاست وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جلال آل احمد کتاب معروفی با عنوان غرب زدگی دارد یادآوری کرد: از دوران مشروطه ستیز بین ۲ جریان فکری در کشور رخ داده است که اینها در عرصه سیاسی ظهور و بروز دارند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: یکی از این جریان ها معروف به غرب گراها یا غرب زده است و در سوی دیگر تفکر مقاومت و برخورد منطقی و عقلانی با غرب است.

وی خاطرنشان کرد: این ۲ اندیشه در ۲۰۰ سال گذشته همواره با هم درگیری داشتند و پهلوی اول هم دنبال غرب گرایی در کشورمان بود و در راستای ترویج مظاهر زندگی غربی علاوه بر مخالفت با حجاب، کارهایی انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پهلوی معتقد بر این بود که زندگی ظاهری ما اگر شکل غرب بشود از نظر تمدن و صنعت رشد می یابد این نگاه در دوره پهلوی دوم نیز تداوم یافت.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: امام راحل هم هشدار دادند که ما شاه را از کشورمان خارج کردیم اما باید مراقب غرب گراها و غرب زده ها بود.

وی تاکید کرد: جریان غربگرا بعد از انقلاب هم در عرصه فکری و سیاسی و روشنفکری حضور داشت و توانست در بسیاری از موارد نفوذ پیدا کند.

امام جمعه همدان به بیان تعریف جلال آل احمد از غرب زدگی پرداخت و اضافه کرد: به باور بزرگان غرب زده ها ذهن شان در برابر همه مظاهر غرب فلج از تحلیل، نقد، تفکر و اندیشیدن است و به علت نگاه افراطی به غرب ، ذهن غرب زده مورد تهاجم است.

آیت الله شعبانی موثقی اظهارکرد: یکی از نقش های بنیادی انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر بیماری مزمن غرب زدگی به شمار می رود و عبور از غرب زدگی در نگاه انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است.

وی افزود: البته کسی که حرف از مذاکره با غرب می زند غربگرا نیست چراکه می توان با هر کشوری مطابق با اصول و قواعد تعامل و ارتباط برقرار کرد یا افرادی که فرزندان خود را برای تحصیل به خارج می فرستند سپس به کشور بازمی گردند غرب زده نیستند.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: کسی که آمال و آرزویش غرب بوده، خود را وابسته به غرب می داند، و معتقد به جاری شدن همه مظاهر غربی در کشورمان است فردی غرب زده به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم از افزایش قیمت نوشت افزار گلایه کرد و گفت: این قیمت ها زیبنده نیست و باید نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha