۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85588524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره انگور در روستای گردشگری درسجین ابهر گشایش یافت 

زنجان ـ ایرنا - سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی و گردشگری درسجین شهرستان ابهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر روز جمعه در آیین آغاز به کار این رویداد گفت: جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

امیر علیمحمدی اظهار کرد: انگور این روستا و باغات مربوط به آن در کنار آئین‌ها و رسوم مربوط به انگور جزو ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی شهرستان ابهر است و در این جشنواره تلاش شده تا فرهنگ، هنر، ادب، تاریخ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و گردشگری شهر ارومیه برای بازدیدکنندگان معرفی شود.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: این رویداد به مدت سه روز در روستای تاریخی و هدف گردشگری درسجین شهرستان ابهر با حضور ۱۰ هنرمند صنایع دستی در پنج غرفه و ۴۰ غرفه فروش محصولات کشاورزی برپا شده است.
وی افزود: نحوه تولید شیره انگور، استحصال انگور و خشک کردن انگور توسط مسئولان مربوطه و مردم بومی حاضر در جشنواره به عموم آموزش داده می‌شود.
علیمحمدی گفت: درسجین از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی و گردشگری کشور به شمار می‌رود و ما وظیفه داریم قابلیت‌های این بخش را بیش از پیش به مردم بشناسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha