۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85588546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج میلیون گردشگر طی پنج روز به گیلان سفر کردند

۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85588546
پنج میلیون گردشگر طی پنج  روز به گیلان سفر کردند

رشت - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: از دهم تا ۱۵ شهریور ماه نزدیک به ۵ میلیون نفر به استان سفر کردند.

ولی جهانی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این مسافران به صورت زمینی و ناوگان هوایی وارد استان شده اند که عمده آنها با وسایل نقلیه شخصی به گیلان سفر کرده اند.

وی عنوان کرد: بر این اساس طی این ایام ۴۷۸ هزار و ۴۲ دستگاه خودرو وارد استان شده اند که بیشترین آن در روز ۱۲ شهریورماه با تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده است و شلوغترین و پرترددترین محور نیز آزادراه قزوین - رشت بوده است

وی با بیان اینکه طی این ایام ظرفیت اماکن اقامتی ثابت و موقت استان تکمیل بوده است، افزود : در این روزها بالغ بر هفت میلیون و ۴۶۱هزار و ۷۷۵ نفر- شب اقامت در این مراکز استان به ثبت رسیده است.

جهانی تصریح کرد: ضریب اشغال تاسیسات اقامتی استان در این پنج روز ۱۱۵ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان فعال و میزبان مسافران است که ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.

وی تصریح کرد: طی این مدت نظارت بر مراکز اقامتی، سیاحتی و تفریحی به صورت جدی و متمرکز انجام شده چنانکه ۴۲۵ مورد از تاسیسات گردشگری استان بازدید شد.

ترافیک در مبادی خروج از گیلان سنگین است

رئیس پلیس راه گیلان نیز اعلام کرد: ترافیک در مسیر رشت به قزوین و بندرآستارا به اردبیل همچنان سنگین و پرحجم است.

سرهنگ جاور صفاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بازگشت مسافران، ترافیک در محور رشت به قزوین در محدوده رشت به سراوان، سراوان به امامزاده هاشم و سه راهی سنگر سنگین و پرحجم است.

وی افزود: هم اینک ترافیک سنگین در ورودی شهرستان رودبار و همچنین داخل این شهرستان نیز سنگین است و از سوی دیگر ترافیک در محور بندر آستارا به اردبیل در محدوده حیران نیز سنگین گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ترافیک سنگین در خروجی محور رشت به قزوین، مسیر جدید هشت کیلومتری رودبار به سمت منجیل یک طرفه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha