وزارت دفاع روسیه: کنترل هفت شهرک در منطقه دونتسک را به دست گرفتیم

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک ژوراوکا خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ما در طول هفته گذشته کنترل هفت شهرک در منطقه دونتسک را در دست گرفتند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در این بیانیه، افزود: در نتیجه اقدامات فعال و قاطع واحدهای گروه نیروهای مرکز طی هفته گذشته شهرک‌های کیروو، پتیچیه، اسکوچنوئه، کارلووکا، زاوتنوئه، ژوراوکا و پرچیستوو آزاد شدند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه این بیانیه به ۵۳ ضد حمله انجام شده از طرف نیروهای اوکراینی برای بازپس‌گیری مناطقی که به کنترل ارتش روسیه درآمده است اشاره کرد و نوشت: در جریان این درگیری‌ها ارتش اوکراین سه هزار و ۵۱۵ نفر از پرسنل خود را از دست داده و همچنین ۴ دستگاه تانک، ۱۴ دستگاه خودرو زرهی و ۳۲ عراده توپ صحرایی نیروهای اوکراینی نیز منهدم شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته ولودیمیر زلنسکی ارتش اوکراین در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می‌تواند شهرهای دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha