۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85588813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۱ هزار مترمربع از اراضی ملی دزفول برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شد

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: ۲۱ هزار و ۵۱۴ مترمربع از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و اقتصادی در شهرستان دزفول واگذار شد.

به گزارش ایرنا بهروز قمرزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران دزفول بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف تملک و تثبیت اراضی ملی و دولتی، واگذاری بخشی از این عرصه‌ها برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی است.
وی واگذاری اراضی به مجریان و سرمایه گذاران را موجب رونق بخشی به کشاورزی، استقرار امنیت غذایی و گسترش فعالیت‌های کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و دانش بنیان دانست و افزود: این اقدامات موجب توسعه فعالیت‌های خدماتی، گردشگری، کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

قمرزاده گفت: ۲۱ هزار و ۵۱۴ مترمربع از اراضی ملی دزفول برای اجرای طرح‌های گلخانه و مرغداری گوشتی از طریق انعقاد قرارداد واگذار شد.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی، ‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات، ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه، ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha