۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85588846
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

چهار باغ و منزل در چهارمحال و بختیاری وقف شدند

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85588846
چهار باغ و منزل در چهارمحال و بختیاری وقف شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: مردم مومن و دوستدار اهل بیت(ع) این استان در ماه محرم و صفر امسال چهار باغ و باغ منزل را به نیت عزاداری امام حسین(ع) وقف کردند.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از موقوفات جدید که واقفان عواید حاصل از آن را برای برپایی مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) وقف کرده‌اند سه مورد باغ هر کدام با مساحت حدود یک هزار مترمربع و یک باب باغ منزل در شهرستان سامان است.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات ثبت شده در این استان با نیت عزاداری‌های ماه محرم و صفر است تصریح کرد: درآمد سالانه حاصل از این موقوفات در ماه محرم و صفر برای برپایی مراسم‌های سوگواری، تعزیه‌خوانی، نذورات و اطعام فقرا اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان یادآور شد: در این طرح در خصوص جذب وقف و هدایت خیرین به سمت موقوفاتی که متناسب با نیاز روز باشد از سوی کارشناسان مربوطه مشاوره داده شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ مورد وقف در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۰۰ موقوفه منفعتی و یک هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha