۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85588896
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف انبار بزرگ رینگ‌های قاچاق در مشیریه و بازداشت اراذل یافت آباد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۰۰ قلم لوازم خودرو خارجی قاچاق در مشیریه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه در این خصوص گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در خاوران تخلیه و دپو شده و این کالاها پس از مدتی به بازار منتقل می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در بازرسی ماموران از محل با هماهنگی قضایی مشخص شد که مقادیر انبوهی رینگ آلومینیومی خارجی دپو شده در این مکان فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل تعداد ۴۳۱ حلقه رینگ آلومینیومی ۲۲.۵ و ۱۷.۵ مربوط به خودروهای سنگین و شاسی ساخت چین است که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ افشاری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۵۵ کیلوگرم حشیش در محورهای مواصلاتی پایتخت

همچنین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۵۵ کیلو حشیش و دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار مواد افیونی در محورهای مواصلاتی شهر تهران خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور در این خصوص گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از قاچاقچیان سابقه دار مواد مخدر پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: با تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با مراجعه به یکی از استان های جنوبی، مقادیرقابل توجهی مواد مخدر تهیه و قصد دارد آن را به تهران انتقال دهد.

وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسایی مسیر تردد وی تیمی متشکل از ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محورهای مواصلاتی شهر تهران اعزام و محورهای مواصلاتی را به شهر تهران را تحت کنترل در آوردند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز و در نهایت متهم در محدوده در بزرگراه آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه در بازرسی از متهم ۵۵کیلوگرم حشیش کشف شد، عنوان کرد: متهم پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

وی همچنین از کشف ۱۴ کیلوگرم شیشه و دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار مواد روانگردان در جاده خاوران خبر داد.

بازداشت عاملان نزاع در یافت آباد تهران

از سوی دیگر معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت گفت: ماموران پایگاه پنجم سازمان اطلاعات خبری را در خصوص درگیری دو نفر از اراذل و اوباش در منطقه یافت آباد تهران دریافت کردند.

سرهنگ اکبر موسوی افزود: با شناسایی مشخصات و هویت این افراد تردد هر دو متهم تحت کنترل در آمد و در نهایت مخفیگاه متهمان در منطقه یافت آباد تهران شناسایی، هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی مبنی بر نزاع و درگیری اعتراف کردند.

سرقت ۲۰ میلیاردی

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق منزلی در غرب تهران خبر داد و گفت: متهم ۲۰ میلیارد ریال اموال با ارزش از یک منزل سرقت کرده بود.

سرهنگ محمد افشار اظهار کرد: پیرو گزارش یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزلش، پیگیری موضوع و شناسایی سارق در دستور کار کلانتری ۱۳۸ جنت آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در گام نخست طی تحقیق از مال باخته دریافتند که سارق حدود ۴۰۰ گرم طلا، ۴ عدد تلفن همراه، ساعت هوشمند، ایرپاد و کنسول بازی را که دارای ارزش حدودی ۲۰ میلیارد ریال می باشند از منزل شاکی به سرقت برده است.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری به محل اعزام و طی بازبینی فیلم دوربین های مداربسته، هویت سارق را شناسایی و با به کارگیری شیوه های نوین پلیسی، محل مخفیگاه وی را کشف کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران افزود: پس از اعزام ماموران به مخفیگاه متهم، طی یک عملیات ضربتی سارق دستگیر شد و متهم در همان ابتدا به جرم خود مبنی بر سرقت منزل و ۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: متهم در پی جویی اولیه اظهار کرد که اموال مسروقه را به مالخری در شهر های اطراف تهران به فروش رسانده است.

سرهنگ افشار با بیان اینکه دستگیری مالخر و کشف سایر جرایم متهم در دستور کار قرار دارد، گفت: متهم پس از تحقیفات اولیه برای اخذ دستور قضایی روانه دادسرا شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: درب منازل، پارکینگ ها و انبارهای منازل را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری اشیای قیمتی، جواهرآلات، وجه نقد، اسناد و مدارک مهم و لوازم الکترونیکی گران قیمت داخل منزل خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha