کشف سیگار و مواد پتروشیمی قاچاق در شرق و جنوب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶ میلیون نخ سیگار قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالای غیرمجاز کشف شده را بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه در این خصوص افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که مقادیری دخانیات قاچاق در انباری در شرق تهران دپو و نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: محل کشف کالای قاچاق یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که مقادیر انبوهی دخانیات در آن دپو شده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود.

به گفته افشاری، کالاها شامل ۳۱۲هزار و ۵۰۰ پاکت معادل ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نخ سیگار خارجی ساخت امارات بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی همچنین از کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ افشاری در این باره ادامه داد: محل دپوی مواد شیمیایی یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده بود.

به گفته وی، قاچاقچیان به شیوه و شگرد متقلبانه مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به صورت غیررسمی خریداری و در انبارها و سوله های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط و یا گاهی بسته بندی شرکتی مواد را تعویض و محصول به دست آمده را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌کردند.

وی افزود: کالاها شامل ۵۹ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرهنگ افشاری اضافه کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود و از شهروندان درخواست می شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha