جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفدهم شهریور به تغییر نرخ ورودی موزه‌های طبیعی،ضرورت ورود زنان به اکوسیستم دانش‌بنیان،تکمیل فرایند شناسه‌گذاری کالاهای سلامت محور،توقیف تریلی حامل شیشه،۴مدال ایران در المپیاد کامپیوتر،جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز،سونامی هزینه‌های بالای دیابت،سهم ۴۰درصدی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و جولان فرآورده‌های غذایی غیرمجاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جولان فرآورده‌های غذایی غیرمجاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی نسبت به افزایش فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی غیرمجاز ته لنجی، کولبری و پیله‌وری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هشدار داد.

عبدالعظیم بهفر در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اینکه فرآورده های غذایی و آشامیدنی قاچاق در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای جولان می دهد، اظهارداشت: در روزهای آینده و با تشدید نظارت ها در سطح عرضه با متخلفان برخورد بسیار سختگیرانه خواهیم داشت.

وی با انتقاد از برخی قوانین که نظارت بر کالاهای ته لنجی، کولبری و پیله وری را تحت الشعاع قرار می دهد، تصریح کرد: همه قوانین باید در راستای تضمین سلامت مردم وضع شود و اگر برخی فرآورده ها بدون مجوزهای لازم در دسترس مردم و مورد استفاده آنان قرار می گیرد بدلیل کاستی های دیده نشده ای است که اجرای قانون را با چالش مواجه می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سهم ۴۰ درصدی مهارت‌آموزی دانش آموزان/خرید ۱۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم مهارت آموزی به حدود ۴۰ درصد (۳۹.۷ درصد) در سال تحصیلی گذشته رسیده است و انتظار می رود امسال به ۴۵ درصد افزایش یابد.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به احکام برنامه هفتم درباره افزایش مهارت آموزی دانش آموزان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه هفتم پیشرفت به سهم ۵۰ درصدی مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه برسیم.

وی به جمعیت دانش آموزی دوره متوسطه اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت این گروه امسال ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در دوره متوسطه تحصیل می کنند که بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنان در دوره اول متوسطه یعنی در پایه هفتم تا نهم مشغول به تحصیل هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

دولت چهاردهم موانع پیش روی مادران قهرمان معلول را کاهش می‌دهد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اهتمام دولت چهاردهم بر این اساس است که زنان و قهرمانان معلول، دغدغه‌ای برای افزایش تلاش و استمرار حضور در عرصه‌های قهرمانی نداشته باشند و تلاش دارد با توسعه زیرساخت‌ها و تامین امکانات موانع این مسیر را کاهش دهد.

زهرا بهروز آذر با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) از مدال‌آوران و ورزشکاران مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس استقبال کرد و افزود: امروز ما اینجا آمده ایم تا به تمام ورزشکارانی که توانستند بر همه برچسب هایی که ممکن بود به آنها زده شود یا براساس پیش فرض های غالبی مورد قضاوت قرار بگیرند، چشم‌هایشان را ببندند و به خواسته قلبی و ندای قلبشان گوش کنند، و بر این اساس، سال‌ها تلاش کرده و برای خود، خانواده و ایران افتخارآفرینی کنند، خیر مقدم بگوییم.

وی به اهمیت نقش آفرینی خانواده های ورزشکاران اشاره کرد و اظهار داشت: ما قدردان این عزیزان و خانواده‌های آنها هستیم. آنها بودند که فرزندانشان و توانایی‌های آنها را باور کردند و بستر ظهور و بروز و چنین رشد استعدادهایی را از کودکی فراهم کردند و شریک این تاریخ‌سازی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

سونامی هزینه‌های بسیار بالای دیابت در راه است/ اثبات ارتباط بین فقر و بیماری قند

رئیس انجمن دیابت گابریک ایران می‌گوید: موضوع دیابت ورای وزارت بهداشت و یک بحث ملی است و دولت باید به طور جدی و با حساسیت بالا باید پیگیر آن باشد وگرنه در آینده با سونامی هزینه‌های مالی بسیار بسیار بالای ناشی از این بیماری مواجه خواهیم شد که توان پرداخت آن را نخواهیم داشت.

علیرضا استقامتی در گفت و با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا بر این باور است: هزینه‌ای که برای یک فرد دیابتی می‌شود، ۲ تا ۴ برابر یک فرد غیردیابتی است؛ ما با روند فزاینده ابتلا به دیابتی که داریم، قطعا در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای در تامین هزینه‌های درمانی و مراقبت از بیماران دیابتی روبرو می‌شویم. چون درمان‌های دیابت در خیلی از مواقع گران قیمت هستند. ضمن این که هزینه عوارض بیماری دیابت هم به آن اضافه می‌شود.

این متخصص غدد می افزاید: فردی که به دیابت مبتلا می‌شود، ممکن است به مشکلات چشمی، قلبی، کلیوی و اندام‌ها هم دچار شود که این‌ها نیاز به بستری شدن در بخش‌ها، آی سی یو، سی سی یو، لیزر درمانی، دیالیز، پیوند عضو و خدایی ناکرده قطع اندام دارد که هزینه‌های بسیار بالایی برای فرد و نظام سلامت خواهد داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

معافیت خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از معافیت خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

محمدرضا سلطانی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز و آزادگان گرانقدر و در راستای اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اعلام آمادگی از سوی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران این تفاهم نامه منعقد می‌شود.

وی، «توسعه و ارتقای سطح همکاری کانون و بنیاد در راستای ایجاد ارتباط موثر و پایدار به واسطه فراهم‌آوردن زمینه بهره‌مندی جامعه هدف یعنی (خانواده شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان) از مزایای خدمات الکترونیک قضایی» و «ارائه حمایت قضایی در راستای اجرای مواد ۲ و ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/فعالیت ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور، گفت: برای رفع کمبود بهورز و جذب نیروهای جدید، گفت و گوهایی را با سازمان اداری و استخدامی کشور آغاز خواهیم کرد.

محمدرضا ظفرقندی، در بازدید از مرکز جامع سلامت روستای هفت جوی به مناسبت روز بهورز افزود: ۳۰ هزار بهورز که دو سوم آنان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهند، در خانه‌ های بهداشت سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه هر بهورز به جمعیتی بالغ بر هزار تا هزار و پانصد نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد، اظهار داشت: بهورزان در روستاها و شهرها، وضعیت سلامت مادران و نوزادان را از دوران بارداری تا تولد و حین رشد، رصد و پیگیری می کنند و آموزش ها و مراقبت های لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

تکمیل شناسه‌گذاری فرآورده‌های دارویی، سنتی و شیرخشک

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو از تکمیل شناسه‌گذاری دارو، ملزومات دارویی، مکمل، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و شیرخشک و غذای ویژه و فرآورده‌های وارداتی غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خبر داد.

سعید کاظمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: شناسه‌گذاری فرآورده‌های تولیدی آرایشی و بهداشتی را با همکاری درون و برون ‌سازمانی اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره‌کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و انجمن‌ها، سندیکاها پیش بردیم.

وی اظهار داشت: در این اقدام شناسه‌گذاری فرآورده‌های دارویی از ۱۴ هزار و ۲۸۶ در سال ۹۹ به ۴۵ هزار و ۷۳۱ در سال ۱۴۰۳، ملزومات دارویی از ۷۲۶ در همان سال به ۲ هزار و ۹۸۱ در سال جاری و شناسه‌گذاری فرآورده‌های مکمل از ۲ هزار و ۶۱۸ در سال ۹۹ به ۲۳ هزار و ۸۳۹ تا کنون رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

۷۰ درصد علل بروز سکته‌های مغزی مرتبط با مشکلات قلبی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۷۰ درصد علل بروز سکته‌های مغزی مرتبط با مشکلات قلبی است، گفت: حدود ۲۳ درصد علل بروز سکته‌های مغزی به مشکلات عروق گردن و باقی موارد به مسائل عروقی مربوط به افزایش سن و کهنسالی ربط دارد.

دکتر فیض ابراهیم نیا در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در سنین جوانی پارگی عروق مغز علت شایع خونریزی مغزی است و عوامل خطرسازی مانند دیابت، دخانیات، علل بسیار مهم دیگری محسوب می شوند.

وی اظهارداشت: نامرتب بودن ضربان قلب (آریتمی) و ضعف پمپاژ خروجی قلب و فشار خون بالا، رعایت نکردن مصرف به موقع و دقیق داروی وارفارین در بیماران با تعویض دریچه قلب از سایر علل خطرساز در سکته مغزی است، البته آمبولی عروق پا در افرادی موجب سکته مغزی می شود که دچار نوعی ناهنجاری قلبی باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

توقیف تریلی حامل شیشه در مرز تایباد

فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گروهان ۱۷ شهریور هنگ تایباد به یک دستگاه تریلی که قصد ورود به کشور را داشت مظنون و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان پس از توقف تریلی در بازرسی فنی و تخصصی از خودرو، تعداد ۲۳۸ بسته مواد مخدر به وزن ۱۵۱ کیلو و ۴۵۰ گرم از نوع شیشه را که به طرز بسیار ماهرانه در تریلی جاساز شده بود را کشف کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

دستگیری کلاهبردار با عنوان مسئول عالی رتبه دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان، کلاهبرداری را که با معرفی خود به عنوان مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی توانسته بود از شهروندان ۵۰ میلیارد ریال اخاذی کند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عبداله چولکی اظهار داشت: در پی دریافت پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پیگیری این پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به هویت معلوم به عنوان مشتری به شکات مراجعه و خود را مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی معرفی و مدعی شده است که تعدادی فیش آپارتمان و حواله خودروهای وارداتی به نام خود دارد که به علت عدم توانایی در تکمیل موجودی، حاضر به واگذاری این حواله‌ها است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر

تیم دانش آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره، و پارسا فرج پور موفق به کسب نشان برنز شدند.

در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند؛ با توجه به تاخیر در صدور روادید، تیم ایران در این مسابقات به صورت برخط شرکت کرده بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

ورود بیشتر زنان به اکوسیستم دانش‌بنیان ضروری است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بیشتر زنان به اکوسیستم دانش‌بنیان ضروری است و باید تلاش حداکثری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این موضوع انجام شود.

زهرا بهروز آذر از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران تحت عنوان (iHiT) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید کرد و در نشست با حضور حسین افشین معاون علمی رئیس جمهور و مدیرعامل و نمایندگان خانه نوآوری و فناوری ایران، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، هدف از این نشست را آشنایی با ظرفیت‌های موجود در حوزه دانش بنیان و نخبگان بیان کرد و از ضرورت ایجاد زیرساخت‌هایی برای به حداکثر رساندن ظرفیت‌های زنان در بخش‌های دانش‌بنیان سخن گفت.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امسال نزدیک به ۶۱ درصد از ورودیان دانشگاه ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و بیشترین فارغ التحصیلان رشته‌های ریاضی و مهندسی را شامل می‌شوند که وارد بخش کارشناسی شده یا در بین مدیران میانی قرار می‌گیرند، ولی با این وجود برای رسیدن به پست‌های بالاتر سقف‌های شیشه‌ای متعددی برای زنان وجود دارد که مانع از حضور آنها در فضاهای با قدرت تصمیم‌گیری بیشتر و ارزش‌آفرینی گسترده‌تر می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

تغییر نرخ ورودی موزه‌های طبیعی و مناطق چهارگانه بعد از ۱۰ سال

آیین‌نامه نرخ ورودی موزه‌های تاریخ طبیعی و مناطق چهارگانه مصوب سال ۱۳۹۱، باید نرخ ورودی به این مکان‌ها هر سه سال یکبار بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی به روز شود اما حدود ۱۰ سال بود که این کار انجام نشده بود و امسال بعد از تقریبا یک دهه نرخ‌ها تغییر کرد.

انسان همواره دلش می خواهد که از تاریخ و فرهنگ گذشته سرزمین خود با خبر شود، بر این اساس از گذشته به کنکاش در این زمینه پرداخته و همچنان هم می پردازد، از آنجا که انسان برای هر خواسته خود راهکاری پیدا می کند، در این زمینه هم موفق بوده و موزه را ابداع کرد، در واقع قدیمی ترین موزه به ۳۵۰ سال قبل از میلاد تعلق دارد، در سال ۱۹۲۵ یک باستان شناس انگلیسی در حالیکه در قصر بابل در اور کاوش می کرد، این موزه قدیمی را کشف کرد، این باستان شناس معتقد بود که شاهزاده خانم بابلی Ennigaldi-Nanna، دختر نبونیدوس (آخرین پادشاه سلسله کلدانی بابل) ، متصدی و بنیانگذار این موزه بوده است، اشیاء آن تقریبا متعلق به سالهای ۲۱۰۰ تا ۶۰۰ قبل از میلاد بوده است.

در دوره رنسانس که تحول عظیم فرهنگی هنری در اروپا (قرن پانزدهم به بعد) پدید آمد، موزه ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و بر این اساس اوج هنری در موزه داری جهان را می توان در موزه لوور پاریس دید.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/ ۴ مدال ایران در المپیاد کامپیوتر

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha