دستور قاضی درگز، شکارچی غیرمجاز قرقاول را راهی زندان کرد

مشهد- ایرنا- رییس اداره پارک ملی تندوره شهرستان درگز گفت: دستور قاطع دستگاه قضا، شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده قرقاول در این شهرستان را روانه زندان کرد.

مدثر تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز در مزارع کشاورزی بخش «نوخندان»، ماموران یگان سیار حفاظت پارک ملی تندوره بلافاصله به محل اعزام شده و پس از گشت و پایش منطقه، خودرو این متخلف را مشاهده و با توجه به گستردگی منطقه و امکان فرار متهم، با همکاری کلانتری منطقه با کمین در موقعیت مناسب، وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از خودرو این متخلف عرصه شکار، لاشه یک قطعه قرقاول بال نقره‌ای ماده، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲ و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

رییس اداره پارک ملی تندوره اظهار کرد: متخلف به اداره حفاظت محیط زیست هدایت شده و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف و تکمیل پرونده برای پیگیری قضایی علیرغم تعطیلی به دادسرا اعزام و پس از تفهیم اتهام با نظر بازپرس پرونده روانه زندان شد.

تیموری با قدردانی از زحمات دستگاه قضایی در شهرستان درگز گفت: دیدگاه ویژه قضات دادسرا و دادگستری در شهرستان درگز نسبت به مسائل محیط زیستی باعث شتاب در رسیدگی به پرونده های محیط زیستی و برخورد قاطع با متخلفان این حوزه شده است.

قانونگذار برای شکار غیرمجاز قرقاول براساس قانون شکار و صید تا سه سال حبس تعیین کرده است که متهمان باید علاوه بر آن، ضرر و زیان وارده به محیط زیست را، که قانون برای شکار یک قطعه قرقاول ماده بیش از ۲۱۰ میلیون ریال معین کرده است، به حساب خزانه واریز کنند.

پارک ملی تندوره در شمال استان خراسان رضوی و نزدیک مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است. بر اساس تقسیم‌بندی‌های کشوری مجموعه تندوره از مکان‌های دیدنی درگز به شمار می‌رود و در حوضه آبریز «هریرود» و «کشف‌رود» و زیرحوضه رودخانه «درونگر» قرار دارد.

فاصله مشهد تا پارک تندوره حدود ۲۳۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha