هوای سرایان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85588949
هوای سرایان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوا در شهرستان سرایان بر اساس شاخص لحظه‌ای در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

اسدالله حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص ساعت ۱۰ امروز ایستگاه سنجش کیفیت‌ هوای شهرستان سرایان عدد ۱۰۶ را نشان داد که به معنای وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی عنوان کرد: کیفیت هوا بر اساس شاخص لحظه‌ای در شهرستان های طبس و زیرکوه قابل قبول بوده و شهرستان بیرجند در وضعیت پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ایستگاه شهرستان نهبندان اکنون داده‌ای در اختیار نیست.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار علت اصلی آلودگی هوا در استان است، به شهروندان توصیه کرد که در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و ۶ ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های طبس، نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز پنجشنبه ۱۵ شهریور نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha