۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85588997
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گلستان ۷۰ هزار پشت‌نوبتی حج عمره دارد

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85588997
گلستان ۷۰ هزار پشت‌نوبتی حج عمره دارد

گرگان- ایرنا- مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ برای اعزام زائران گلستانی به حج عمره انجام شد، گفت: ۷۰ هزار نفر در استان گلستان برای اعزام به این سفر معنوی در نوبت انتظار هستند.

سیدعلی میرقاسم‌پور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان گلستانی حج عمره از ۲۰ شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام زائران حج عمره از ۲۸ شهریور آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد، افزود: ۷۰ هزار گلستانی فیش حج عمره دارند که قبل از سال ۱۳۹۰ ثبت‌نام کردند و چشم‌انتظار اعزام به خانه خدا هستند.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه امسال پس از ۹ سال چشم‌انتظاری، اعزام‌ها به حج عمره از سر گرفته می‌شود، تصریح کرد: مجوز اعزام ۳۰۰ هزار نفر ایرانی به حج عمره تا اسفند امسال از وزارت حج عربستان سعودی گرفته شده اما میزان دقیق اعزام‌ها بستگی به شرایط مختلف از جمله وضعیت پروازها و غیره دارد.

به گفته میرقاسم‌پور؛ در مرحله نخست اعزام‌ها یعنی از ۲۸ شهریور تا پایان آذر ، ۹۰ هزار نفر ایرانی به حج عمره اعزام می‌شوند که هنوز سهمیه استان گلستان مشخص نشده است.

وی هزینه اعزام برای افراد دارای کارت‌های ثبت نامی حج عمره را ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: نخستین توصیه ما به متقاضیان حج عمره در استان گلستان، انجام ثبت‌نام به صورت گروهی است تا برای پرداخت هزینه اعزام و دیگر مراحل، دچار مشکل نشوند.

مدیر حج و زیارت گلستان همچنین به متقاضیان اعزام به حج عمره توصیه کرد از گذرنامه‌ای استفاده کنند که حداقل از زمان اعزام، هفت ماه اعتبار داشته باشد.

میرقاسم‌پور تاکید کرد: داشتن گذرنامه به همراه اصل فیش حج و مدارک هویتی برای ثبت‌نام حج عمره الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha