۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85589017
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طول اجرای شبکه فیبر نوری همدان به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان گفت: مرحله نخست اجرای شبکه اصلی فیبر نوری شهر همدان ۸۵ کیلومتر طراحی شده بود که با اصلاح نقشه و اعمال برنامه‌های توسعه‌ای این پروژه به طول ۱۰۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.

عباس صادقی پوریانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم‌اینک شبکه فیبرنوری شهر همدان به طول حدود ۸۰ کیلومتر با انجام مراحل حفاری، فیبرگذاری و بتن ریزی اجرا شده و فازهای ۱۰ و ۱۱ این پروژه توسط پیمانکار در مناطق مختلف در حال فیبرگذاری است.

وی افزود: عملیات اجرای پروژه فیبر نوری در ۱۰ شهر همدان، ملایر، کبودرآهنگ، اسدآباد، مریانج، جورقان، مهاجران، پالیز، آجین و کرفس توسط شرکت فناپ انجام می‌شود و اجرای پروژه ۱۰ شهر تویسرکان، نهاوند، قهاوند، سرکان، فرسفج، فیروزان، برزول، گیان، شیرین‌سو و گل‌تپه نیز به شرکت مخابرات واگذار شده است.

صادقی پوریانی با اشاره به اینکه تا پایان چشم انداز برنامه هفتم توسعه همه ۳۳ شهر استان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود، عنوان کرد: برای اجرای پروژه در ۱۳ شهر دیگر نیز با شرکت فناپ در حال مذاکره هستیم و به زودی قرارداد اجرای پروژه امضا خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه فیبر نوری شهر همدان را شرکت فناپ تلکام با مشارکت شهرداری همدان اجرا می کند که در سال ۱۴۰۱ حدود ۶.۵ کیلومتر از پروژه اجرا شده بود و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۴۰ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ادامه داد: برای اجرای خطوط فیبر نوری و بر اساس نقشه طراحی شده است، در حاشیه برخی از خیابان‌ها و محلات به عرض ۱۰ و عمق ۴۵ سانتی متر حفاری می‌شود تا تجهیزات فیبر نوری از داخل آن عبور کند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است تا پوشش اینترنت همراه را در شهرها و روستاهای استان به مرز نیاز مردم برسانیم، بیان کرد: هم‌اینک جمعیت کوچک‌ترین روستاهای استان همدان نیز خواهان اینترنت نسل چهارم (۴G) هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تصریح کرد: زیرساخت های آینده استان همدان در همه بخش‌ های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولید و سایر موارد نیازمند اینترنت پر سرعت است و هرچقدر روبه جلو پیش برویم تقاضا برای اینترنت پرسرعت بیشتر می‌شود.

وی افزود: سرعت اینترنت ای.دی.اس.ال در نهایت ۱۶ مگابیت در ثانیه هست و پاسخ نیازهای نسل آینده را نمی دهد، اما سرعت اینترنت فیبر نوری در برخی از شرایط تا یک گیگا بیت در ثانیه نیز می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha