۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85589030
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار و ۸۰۰ واحد ویلایی در سایت اسلام آباد قنوات قم احداث می شود

قم – ایرنا – معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به ظرفیت تولید مسکن سایت ۵۴۵ هکتاری اسلام آباد قنوات در این استان، گفت: در این سایت احداث هفت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به صورت یک طبقه حیاط دار طراحی شده است.

مهران اسدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به الحاق سایت ۵۴۵ هکتاری مسکن اسلام آباد به شهر قنوات، عنوان کرد: طرح جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به متقاضیان مهمترین ویژگی های سایت اسلام آباد قنوات در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با اشاره به قرارگیری استان قم در بین استان های برتر در ساخت مسکن، ابراز کرد: واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهمترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن در سایت پرنیان، طایقان، اسلام آباد قنوات، شهر دستجرد و جعفرآباد به صورت ویلایی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه متراژ زمین های این طرح در اسلام آباد قنوات بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع است، خاطرنشان کرد: هم اینک افزون بر ۷۰ هزار واحد مسکونی در سایت های مختلف مسکن این استان در حال احداث است.

قنوات در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۱۳۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این‌ بین ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند و هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن، در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha