سفیر چین برای توسعه ارتباط معدنی و آموزشی با سمنان ابراز تمایل کرد

سمنان - ایرنا - سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به اینکه ارتباط ایران و چین یک ارتباط راهبردی است و باید توسعه یابد، گفت: آمادگی وجود دارد تا زمینه‌های همکاری چین با حوزه‌های معدنی و آموزش و پرورش سمنان بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «زونگ پی وو» روز شنبه در دیدار با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان افزود: ایران یکی از شرکای مهم طرف چین است. ما در کشور چین با ایران یک ارتباط راهبردی جامع را ایجاد کردیم که مایل هستیم تا این روابط را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه سفارت چین با استان سمنان یک ارتباط بسیار نزدیک دارد، ادامه داد: وجود کاروانسراها نشاندهنده به ارث بردن دوستی قدیمی و نگرش باز و صمیمی است، چون در جاده ابریشم بسیاری از کاروانسراها وجود دارند، ۹۹۹ کاروانسرا در دوره صفویه در ایران ساخته شد، دوستی ایران و چین از طریق این کاروانسراها نسل به نسل ادامه یافته است‌.

سفیر جمهوری خلق چین با بیان اینکه کمتر از ۲۴ ساعت است که در استان سمنان هستم و احساس می کنم این استان در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، جامعه و آموزش و پرورش به دستاوردهای زیادی دست یافته است، خاطرنشان کرد: دیروز از ۲ کاروانسرای در غرب استان سمنان بازدید داشتم.

وی به سابقه تاریخی کاروانسراهای استان سمنان اشاره و اضافه کرد: در ۲ هزار سال پیش مردم با استفاده از این کاروانسراها راه ابریشم را ساختند که این نشاندهنده روحیه کارآفرینی است.

سفیر جمهوری خلق چین برای توسعه ارتباط معدنی و آموزشی با سمنان اظهار تمایل کرد

وی با تاکید بر اینکه در وضعیت پیچیده فعلی جهان ضرورت دارد روحیه کارآفرینی احیاء شود، ادامه داد: جمهوری خلق چین با یک نگرش صمیمانه با همه کشورهای در حال توسعه ارتباط خواهد داشت.

زمینه خواهرخواندگی سمنان با استانی از چین

سفیر جمهوری خلق چین به استاندار سمنان پیشنهاد داد تا در آینده به کشور چین سفر کند تا زمینه‌های ایجاد روابط خواهرخواندگی استان سمنان با استان های طرف چینی بررسی شود، گفت: مسافران بین‌المللی می‌توانند در کاروانسراهای استان سمنان سکونت داشته باشند و با طرف ایرانی یکدیگر تبادل نظر کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری خلق چین سه ابتکار توسعه جهانی، عملیات جهانی و تمدن جهانی را مطرح کرده است، اضافه کرد: دانشگاه سمنان یک دانشگاه‌های بسیار خوب ایران محسوب می‌شود، تعامل با دانشگاه سمنان در آینده بیشتر مورد توجه است.

سفیر جمهوری خلق چین، دیروز جمعه از کاروانسراهای تاریخی و بخشی از صنایع گرمسار بازدید کرد و امروز در اتاق بازرگانی استان با فعالان اقتصادی سمنان دیدار دارد و از بخش‌هایی از مجموعه‌های صنعتی و فرهنگی سمنان بازدید می‌کند.

سمنان به عنوان مرکز بین‌المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم انتخاب شده است. ۳۰۰ شهر از ۷۳ کشور در مسیر تاریخی و تجاری راه ابریشم در این مرکز عضویت دارند که ۳۹ شهر از ایران اسلامی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha