۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85589209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم درگیری‌های قومی در شرق هند؛ کشته شدن چهار شورشی و یک غیرنظامی

تهران- ایرنا- درگیری‌های قومی در یک سال و نیم گذشته، مانی‌پور (ایالتی در شرق هند) را متلاطم کرده و در پنج روز گذشته پس از موج دیگری از خشونت، اوضاع به شدت متشنج شده و در درگیری‌های صبح امروز چهار شبه‌نظامی شورشی و یک غیرنظامی کشته شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز، در حالی که درگیری های قومیتی در یک سال و نیم گذشته مانی‌پور را متلاطم کرده است، وضعیت این منطقه در پنج روز گذشته بسیار متشنج بوده است.

به گفته اداره امنیت منطقه شرق هند، چهار شبه نظامی و یک غیرنظامی در موج جدیدی از خشونت های صبح امروز شنبه در منطقه جیریبام مانی‌پور کشته شدند.

پلیس اعلام کرد که فرد غیرنظامی داخل خانه اش کشته و این موضوع منجر به درگیری مسلحانه شده که طی آن چهار شبه نظامی کشته شدند.

یکی از افسران نیروهای امنیتی مستقر در مانی‌پور گفت: درگیری مسلحانه صبح امروز پس از ورود شبه نظامیان به یک روستا و کشتن یک مرد آغاز شد. این قتل بخشی از درگیری های قومی بود که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: گزارش‌هایی داریم که کشته‌شدگان از هر دو جامعه کوکی و میتی هستند.

جمعه شب، ساعاتی پس از کشته شدن یک مرد سالخورده در بیشنوپور، گروه‌های شورشی در ایمفال تلاش کردند انبار تسلیحات ایالتی را غارت کنند که نیروهای امنیتی تلاش آنها را خنثی کردند.

مقام های هندی گفتند حمله روز جمعه اولین استفاده شناخته شده از راکت در این ایالت از زمان وقوع درگیری در ۱۷ ماه گذشته است؛ درست ۶ روز پس از اینکه هواپیماهای بدون سرنشین تسلیحاتی برای اولین بار دیده شدند.

پلیس مانیپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبه نظامیان کوکی از راکت های دوربرد استفاده کرده اند.

افزایش خشونت در این منطقه موجب شده است که دولت مانیپور دستور دهد همه موسسات آموزشی در سراسر این ایالت روز شنبه بسته بمانند.

درگیری در این ایالت که از سوم می سال گذشته (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) در محاصره درگیری‌های قومی بین کوکی‌ها و میتی‌ها قرار دارد، از یکشنبه گذشته تشدید شد و شبه‌نظامیان به فناوری‌های جدیدتر مانند هواپیماهای بدون سرنشین و موشک روی آوردند و حتی با استفاده از آنها، لایه جدیدی از خشونت را به درگیری اضافه کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha