۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85589371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای رتبه ۹ مجله دانشگاه تهران در ارزیابی وزارت علوم

تهران- ایرنا- دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تازه‌ترین ارزیابی خود از بین نشریات علمی دانشگاه تهران به ۹ نشریه این دانشگاه رتبه الف داد.

به گزارش روز شنبه گروه علم‌ و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، در آخرین ارزیابی که از سوی دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۳ منتشر شد، ۹ مجله دانشگاه تهران شامل تحقیقات علوم ورزشی و سلامت، نظریه اجتماعی متفکران مسلمان، آمایش سرزمین، اللغة العربیة و آدابها، پژوهش‌های کاربردی روانشناختی، زن در توسعه و سیاست، زن در فرهنگ و هنر، سیاست و مطالعات کشورها موفق به دریافت رتبه الف شدند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۳ مجله پژوهش‌های کاربردی روانشناختی توانسته است در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس نمایه شود.

مجله تحقیقات علوم ورزشی و سلامت به صاحب امتیازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

فصل‌نامه نظریه‌های اجتماعی متفکران مسلمان به صاحب امتیازی دانشگاه تهران، یک مجله علمی با دسترسی باز (Open Access Journal) است که به انعکاس یافته‌‏های مطالعات صاحب‏‌نظران در حیطه اندیشه‏‌های اجتماعی متفکران مسلمان اختصاص دارد.

دو فصل‌نامه آمایش سرزمین نشریه‌ای که از سال ۱۳۸۸ چاپ و منتشر شده و در سال ۱۳۹۰موفق به کسب درجه علمی- پژوهشی از وزارت علوم شد. آمایش سرزمین، دانشی میان‌رشته‌ای و چند تخصصی است که در برگیرنده حداقل چهار بُعد فضا، جمعیت، فعالیت و محیط زیست به صورت هم‌زمان است.

اللغة العربیة و آدابها فصل‌نامه علوم انسانی به زبان عربی به صاحب امتیازی دانشگاه تهران (پردیس قم) و یک مجله علمی است که سالی چهار بار توسط دانشگاه تهران و فرهنگستان فارابی منتشر می‌شود.

مجله پژوهش‌های کاربردی روانشناختی، نشریه‌ای است با رویکرد علمی که رسالت آن توسعه دانش روانشناسی در حوزه‌های کاربردی بوده و با هدف شناسایی مسائل روان‌شناختی مهم جامعه و ارائه راهکارهای مناسب برای آنها، مقاله‌های علمی را به صورت فصل‌نامه منتشر می‌کند.

نشریه زن در توسعه و سیاست، فصل‌نامه‌ای با دسترسی باز (به متن مقالات) است که توسط دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران منـتشر می‌شود. این نشریه از سیاست داوری تخصصی دو سو ناشناس در بررسی مقالات استفاده می‌کند و به طرح مباحث اجتماعی، رفتاری، اقتصادی و سیاسی مربوط به زنان ایران می‌ پردازد. این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی از اصول و معیارهای کمیته اخلاق نشر پیروی می‌کند.

نشریه زن در فرهنگ و هنر فصل‌نامه‌ای با دسترسی باز است که توسط دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۸ منتشر می‌شود. این نشریه از کمیسیون نشریات علمی کشور درجه علمی را دریافت کرده و اولین نشریه دانشگاهی درباره مسائل زنان است که به طرح مباحث فرهنگی و هنری با رویکرد جنسیتی می‌پردازد و هدف آن فراهم ساختن بستری مناسب جهت عرضه مقالات نوآورانه در این حوزه است.

نشریه سیاست و مطالعات کشورها به صاحب امتیازی دانشکده مطالعات جهان که هدف اصلی در نشریه مطالعات کشورها، در چارچوب مقاله‌های پژوهشی، مروری، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌شناسی، کاربردی، مفهومی و نقد کتاب آن است که بتوان مسائل و موضوعات علمی کشورهای مختلف جهان نظیر مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی را با نگاهی علمی و ساختاری روش‌مند و دانش‌افزا منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha