۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85589483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر جدید تایلند: دولت من اقتصاد را بی‌درنگ رونق می‌بخشد

تهران- ایرنا- نخست وزیر جدید تایلند بر قصد جدی دولتش برای رونق بخشیدن سریع به اقتصاد این کشور و ادامه سیاست‌های دولت گذشته تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پائتونگترن شیناواترا روز شنبه در حاشیه نشست ویژه کابینه دولت تایلند، اظهار داشت: دولت من به صورت عمده سیاست‌های دولت پیشین که شامل مسائل مربوط به پرداخت‌ بدهی‌ها، حمایت از شرکت‌های کوچک-متوسط و تقویت بخش‌های کشاورزی-گردشگری است، را با اندکی تغییرات ادامه خواهد داد.

وی ماه گذشته پس از اینکه سرتا تاویسین به دلیل نقض اخلاقی توسط دادگاه از مقام خود برکنار شد، توسط مجلس نمایندگان کشور به عنوان نخست‌وزیر تایلند انتخاب شده است.

پائتونگترن در نخستین کنفرانس خبری خود پس از سوگند کابینه در مقابل مها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند، تاکید کرد: ما روند کاری دولت سرتا به ویژه در بهبود شرایط اقتصادی را ادامه خواهیم داد.

وی به صورت مستقیم به سوالی در مورد تغییرات احتمالی در طرح اصلی کیف پول دیجیتال دولت یا زمان اجرای آن پاسخ نداد. طبق این طرح، ۵۰ میلیون نفر از مردم تایلند هرکدام ۱۰ هزار بات (۲۹۵ دلار) از طریق یک برنامه کاربردی تلفن همراه دریافت خواهند کرد.

پائتونگترن هفته گذشته اعلام کرده بود: بخشی از طرح کمک ۴۵۰ میلیارد باتی (۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری) دولت به صورت نقدی توزیع خواهد شد و این ممکن است به معنای تغییرات در طرح کیف پول باشد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گزارش ایرنا، پائونگ‌ترن شیناواترا رئیس حزب «فیو تای» تایلند به دنبال برکناری سرتا تاویسین از سوی دادگاه، سومین عضو خاندان شیناواترا پس از پدر و عمه‌اش است که نخست وزیری کشورش را در بحبوحه مشکلات داخلی بر عهده می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha