۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85589881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج کتابخوانی در شهرستان بشرویه جایگزین حبس شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85589881
ترویج کتابخوانی در شهرستان بشرویه جایگزین حبس شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: سومین حکم کتاب‌محور جایگزین حبس با واریز ۲۰۰ میلیون ریال از محل صدور آرای جایگزین به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اجرا شد.

مریم کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از همکاری و تعامل سازنده دادگستری و دادستان بشرویه با اداره کتابخانه‌های عمومی درخصوص بهره‌مندی از مجازات‌های جایگزین حبس قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه می‌دارد و سبب رشد فرهنگی مردم می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه تصریح کرد: برای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید جامعه را به سمت مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی سوق دهیم.

وی گفت: بنابر اعلام دادستانی آرای جایگزین برای متهمانی که مجازات قانونی آنان حبس، شلاق و جزای نقدی بوده با توجه به فقدان شاکی خصوصی و نداشتن سابقه کیفری موثر، اقرار و اظهار ندامت و پیش‌بینی اصلاح در آینده و تعهد مبنی بر دوری از ارتکاب جرم عمدی صادر می‌شود.

کیانی افزود: پس از طی مراحل قانونی، محکوم به مدت سه ماه مکلف به مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بشرویه برای انجام کمک‌های روزمره و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با نظارت مدیر مجموعه است.

وی یادآور شد: اواخر سال گذشته مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از محل آرای جایگزین حبس به حساب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واریز شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: خانواده‌ها باید از این ظرفیت کم‌نظیر که در کتابخانه ملاعبدالله بشروی ایجاد شده، استفاده کنند و مطالعه بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه همه شهروندان باشد.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha