۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85581290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اهدا شد

بیرجند - ایرنا - معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اهدا شد.

کاظم وفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه‌های شهری و پنج هزار جلد به کتابخانه روستایی اهدا شده است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها در قالب اجرای طرح‌های مختلف از جمله پویش‌های نذر کتاب، هر کتاب یک وقف و هر شهروند یک واقف به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: مردم با مشارکت در این طرح‌ها به گردش اطلاعات و کتاب در بین جامعه و همچنین غنی‌تر شدن منابع کتابخانه‌های استان کمک شایانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها بیشتر در سه بخش کمک درسی، کودک و عمومی بوده است تصریح کرد: مردم شهرستان‌های بیرجند با پنج هزار و ۷۸۰ جلد، درمیان ۲ هزار و ۱۷۸ جلد و فردوس سه هزار و ۲۰۷ جلد در صدر اهدا کنندگان کتاب در سال جدید هستند و این نشان از توجه ویژه مردم این سه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

وفایی با اشاره به وجود ۸۵ کتابخانه و عضویت ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌های استان عنوان کرد: از مردم درخواست داریم کتاب‌هایی را که خوانده‌اند و می‌‍خواهند دیگران هم بخوانند را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند تا گردش اطلاعات در میان جامعه جاری باشد.

وی گفت: در کتابخانه‌های عمومی استان فرایندی را پیاده سازی کردیم تا تمام کتاب‌های اهدایی در استان چرخش داشته باشد به صورتی که اگر کتابی به یک کتابخانه اهدا شود که در آن جا موجود باشد، به مرکز مبادله منتقل می‌شود تا به کتابخانه‌ای برود که آن کتاب را ندارد و با این کار پوشش سراسری برای دسترسی به کتاب‌ها ایجاد شده است.

معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردمی کردن خدمات کتابخانه‌ای یکی از اولویت‌های ما در استان است افزود: سال گذشته بیش از ۵۲ هزار عنوان کتاب توسط مردم استان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

وی ادامه داد: این اقدام مهم علاوه بر این که بخشی از محدودیت‌های مالی در خرید کتاب را جبران می‌کند موجب ارتباط بیشتر مردم با کتابخانه‌های عمومی نیز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha