مرکز دندانپزشکی غیرمجاز در شاهین دژ پلمب شد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: مرکز دندانپزشکی فاقد مجوز که در فضای مجازی در این شهرستان تبلیغ می‌کرد، با نظارت کارشناسان این شبکه شناسایی و پلمب شد.

عارف شجاعت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی‌های نامحسوس کارشناسان نظارت بر درمان این حوزه از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخش خصوصی این شهرستان نشان داد که فردی ناشناس، بدون مدرک و تخصص در حیطه دندانپزشکی و دندانسازی در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان نظارت بر درمان، این مکان غیربهداشتی و فاقد مجوز دندانسازی و دندانپزشکی شناسایی و با تایید تخلف، پس از اخذ دستور قضایی و هماهنگی‌های لازم محل فعالیت این فرد تعطیل و پلمب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ بیان کرد: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات انجام شده در این گونه واحدهای غیرمجاز، برخی از شهروندان به این واحدها مراجعه و اقدام به دریافت خدمات دندانپزشکی و درمانی از آنها می‌کنند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان و صدمات جبران‌ناپذیری به آنها می‌شود.

شجاعت از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را انجام دهند و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوز خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی این گونه مراکز نیز مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان اقدامات لازم را در مورد آنها انجام دهند.

وی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان با جدیت بر نحوه ارایه خدمات سلامت به مردم نظارت می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، علاوه بر جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز، متخلفان را برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

به گزارش ایرنا، هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا ۵۰ میلیون ریال محکوم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha