۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85590014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵ درصد مطالبات جوکاران خراسان شمالی آماده پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان‌شمالی گفت: ۲۵ درصد از مطالبات جوکاران این استان امروز آماده پرداخت شد و به زودی به حساب آنان واریزی می شود.

جلیل رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چک پرداخت ۲۵ درصد از مطالبات جوکاران در بانک است که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بدون احتساب این پرداختی جدید تاکنون از کل مطالبات جوکاران استان ۲۵ درصد آن واریز شده بود که پرداخت مطالبات به ۵۰ درصد خواهد رسید.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌شمالی تصریح کرد: یکهزار و ۱۸۶ تن جو به صورت توافقی از کشاورزان در سال زراعی جاری تحویل گرفته شد که مابقی طلب تا ۲۵ شهریورماه جاری پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال پنج مرکز خرید تضمینی جو در شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، مانه و سملقان دایر شد و این محصول با قیمت یک کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال خرید تضمینی شد.

پرداخت کامل مطالبات کاملینا

رمضانی در خصوص مطالبات کامیلنا کاران نیز گفت: کشاورزان استان در سال جاری یکهزار و ۲ تن دانه روغنی کاملینا به مراکز تحویل دادند که تمامی مطالبات آنان به ازای هر یک کیلوگرم ۳۳۰ هزار ریال به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شد.

وی در خصوص کلزا نیز گفت: کشاورزان خراسان شمالی ۶۰۰ تن کلزا به نمایندگی دانه های روغنی تحویل دادند که ۱۰۰ درصد مطالبات آنان پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌شمالی ادامه داد: علاوه بر این ۵۳۰ تن نیز به شرکت های اتحادیه تعاون روستایی استان تحویل داده اند که تاکنون وجه نقد ۳۲۰ تن دانه روغنی کلزا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر یک کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۳۵۰ هزار ریال است تصریح کرد: اکنون پرداخت ۱۶۴ تن کلزا نیز در مرحله واریز است و مابقی مطالبات تا ۲۵ شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: شرکت های تعاونی تعاون روستایی استان امسال علاوه بر خرید دانه های روغنی و جو ۶۱ هزار و ۳۲۰ تن نیز گندم نیز از کشاورزان خریداری کرده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha