۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85583490
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گندم‌کاران خراسان شمالی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

بجنورد-ایرنا- مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان استان بابت تحویل گندم خود به دولت، ۲۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال مطالبه دارند که پیگیری لازم برای پرداخت این وجوه در حال انجام است.

احمد نامور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گندم کاران استان تاکنون ۱۷۵ هزار و ۳۳۰ تن محصول مازاد بر مصرف خود را به دولت تحویل دادند، البته کار خرید این محصول در استان در مراحل پایانی است.

وی افزود: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده ۳۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تمامی مراکز خرید تضمینی گندم استان از ۱۵ شهریور ماه بسته خواهد شد و با توجه به اتمام برداشت این محصول، کار خرید تنها در یک مرکز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تنها مرکز خرید تضمینی دولتی استان سیلوی شهید سلیمانی از نیمه شهریورماه بجنورد باز بوده و خرید تضمینی گندم را انجام می دهد.

نامور خاطرنشان کرد: کار خرید تضمینی گندم استان از ۱۷ خردادماه با بازگشایی مراکز گرمسیر آغاز با ۲۶ مرکز در سطح استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha