فرماندار پردیس: ۴ مدرسه در سال تحصیلی جدید به ظرفیت آموزشی مسکن مهر اضافه می‌شود

پردیس - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید یک مدرسه در فاز ۱۱ و سه مدرسه در فاز هشت مسکن مهر به ظرفیت آموزشی این شهرستان اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن قضاتلو روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: جلسه شورای آموزش وپرورش در خصوص بازگشایی مدارس برای ایجاد هماهنگی لازم با دستگاههای خدمات رسان به ویژه شهرداری ها، بخشداری ها و شرکت عمران برگزار شد.

وی ادامه داد: تامین ایمنی تردد دانش آموزان، شستشوی مدارس، خط کشی حیاط مدارس و سایر موارد خدمت رسانی به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید توسط دستگاهها برخی از موارد مصوب در نشست بود.

فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: زنگ شروع سال تحصیلی و دفاع مقدس در مدرسه میقات بومهن، علامه طباطبایی پردیس و قمر بنی هاشم (ع) جاجرود همزمان با سایر شهرهای کشور نواخته خواهد شد.

قضاتلو ادامه داد: مقرر شد تا شرکت عمران موارد ایمنی و کم و کسر احتمالی را بررسی و رسیدگی کند تا مدارس تحویل شده در ابتدای سال تحصیلی امکانات لازم را داشته باشند و برای دانش آموزان مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به مدارسی که در اختیار نهادهای دولتی هستند، توضیح داد: در برخی از فازهای جدید مسکن مهر مانند فاز هشت مدارس در اختیار ارگانهای دولتی قرار دارند، ۲ مدرسه به دلیل نداشتن ظرفیت، سال آینده به آموزش و پرورش تحویل می شود و با پیگیری انجام شده یک مدرسه امسال وارد چرخه دانش آموزی می شود.

زنگ نماز برای نخستین بار در مدارس پردیس نواخته می شود

رئیس اداره آموزش و پرروش پردیس نیز در این نشست گفت: بنا بر دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نواخت زنگ نماز در مدارس ، مقرر شد در شیفت دوم مدارس پردیس زنگ نماز نواخته شود.
محمدجواد لنکرانی افزود: نخستین نماز با حضور امام جمعه شهرستان در یکی از مدارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در این شهرستان دامه داد: برای رفع کمبود در شهر بومهن هشت مدرسه دیگر باید ساخته شود ، سال گذشته برخی از مدارس را ۲ شیفت کردیم تا ظرفیت آموزشی تا حدی بالا برود اما هنوز کمبود فضای آموزشی داریم.

فرماندار پردیس: ۴ مدرسه در سال تحصیلی جدید به ظرفیت آموزشی مسکن مهر اضافه می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: در شهر پردیس اگر مدارسی که شرکت عمران تعهد کرده به موقع تحویل شود و به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه ساخته شود مشکل کمبود فضای آموزشی مرتفع خواهد شد.

لنکرانی اضافه کرد: ستاد نوسازی مدارس هفت سال پیش مصوبه ای در خصوص جداسازی آب خوری مدارس از سرویس بهداشتی صادر کرد، در خصوص موارد فنی نظری ندارم اما بعید به نظر می رسد که شرکت عمران این مصوبه را دریافت نکرده باشد.

وی توضیح داد: تاکنون پنج نامه برای پیگیری به شرکت عمران ارسال کردیم اما شرکت عمران اظهار بی اطلاعی می کند و دربرخی از مدارس هنوز آب خوری دانش آموزان داخل سرویس های بهداشتی است.

رئیس اداره آموزش و پرروش با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: در راستای تبین فرهنگ شهید و شهادت پیکر مطهر شهید گمنام را در ۴۰ مدرسه و با برنامه ریزی انجام شده پیکر مطهر هر روز در ۶ مدرسه شهرستان تشییع می شود و تا پایان هفته دفاع مقدس ۱۷ مدرسه شهرستان از فیض حضور پیکر شهید بهره مند خواهند شد.

لنکرانی با بیان اینکه ۵۶ هزار دانش آموز در سال تحصیلی در مدارس تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، یادآور شد: سال گذشته در حدود چهار هزار دانش آموز اتباع در مدارس داشتیم و امسال هنوز بخشنامه تکمیلی ثبت نام اعلام نشده و آمار قطعی تعداد دانش آموز اتباع را در سال تحصیلی جدید نداریم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha