معاون آموزش‌وپرورش قم: کلاس درس بدون معلم در اول مهر نخواهیم داشت

قم- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: تمام تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش بر ساماندهی نیروی انسانی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلاس بدون معلم در اول مهر نخواهیم داشت.

عباس اسکندری پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جلسات ساماندهی نیروی انسانی به‌صورت مستمر در اداره کل و نواحی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مدارس شهری و روستایی از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به این‌که یک‌هزار و ۳۸۰ نیروی جدید در اول مهر وارد آموزش پرورش قم می‌شوند، اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از این نیروها فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و مابقی نیز در آزمون استخدام دبیری، آموزگاری و کیفیت‌بخشی پذیرفته شده‌اند که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

وی ادامه داد: یک‌هزار نفر از نیروهای شاغل در مدارس نیز در شیفت مخالف به‌صورت غیرموظف کمک به تدریس خواهند داشت.

به گفته اسکندری، کل پرسنل آموزش‌وپرورش استان قم ۱۶ هزار نفر است.

۲ درصد دانش‌آموزان استان برای کتاب ثبت‌نام نکرده‌اند

وی در ادامه با اشاره به این‌که ثبت‌نام کتب درسی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، بیان کرد: حدود هفت تا هشت هزار نفر از دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند، ولی هنوز برای کتاب ثبت سفارش انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۲ درصد دانش‌آموزان کتاب خود را سفارش نداده‌اند، خاطرنشان کرد: هر چه دیرتر برای سفارش کتاب را ثبت کنند، کتاب دیرتر به دستشان خواهد رسید.

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اطلاع‌رسانی مکرر برای ثبت کتب درسی، افزود: عدم ثبت‌نام کتب درسی صرفا به دلیل کوتاهی ولی دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: امسال تعداد دانش‌آموزان با افزایش ۹ هزار نفری به ۳۱۴ هزار نفر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha