۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85590347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به گیلان

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85590347
سفر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: گیلانیان از ۱۰ تا ۱۷ شهریور میزبان نزدیک به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان شدند.

ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه گیلان تا یکم مهر در شرایط ویژه خدمات رسانی به گردشگران قرار دارد، اعلام کرد: این مسافران به صورت زمینی و ناوگان هوایی وارد استان شده‌اند که عمده آنان با وسایل نقلیه شخصی به گیلان سفر کرده اند.
وی عنوان کرد: بر این اساس در این ایام ۶۸۳ هزار و ۱۱۳ دستگاه خودرو وارد استان شد که بیشترین آن در روز ۱۲ شهریور با بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: شلوغ‌ترین و پرترددترین مسیر مسافران برای ورود به استان آزادراه قزوین - رشت بوده است.
وی با بیان اینکه در ایام یادشده ظرفیت اماکن اقامتی ثابت و موقت استان تکمیل بوده است، افزود: در این روزها هشت میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۴۲ نفر- شب اقامت در این مراکز به ثبت رسیده است.
جهانی تصریح کرد: ضریب اشغال تاسیسات اقامتی استان در این پنج روز ۱۱۰ درصد بوده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان فعال و میزبان مسافران است که ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، پنج واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.
وی تصریح کرد: طی این مدت نظارت بر مراکز اقامتی، سیاحتی و تفریحی به صورت جدی و متمرکز انجام شده چنانکه ۴۸۳ مورد از تاسیسات گردشگری استان بازدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha