۱۵ فیلم در نخستین روز جشنواره آسمان مهاباد اکران می‌شود

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد گفت: در نخستین روز این جشنواره علاوه بر آیین افتتاحیه در مجموع ۱۵ فیلم کوتاه و بلند در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میدان «مه‌نگوران» مهاباد اکران می شود.

اسعد خشنود روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین افتتاحیه جشنواره فیلم آسمان در پلازای میدان «مه‌نگوران» مهاباد برگزار می شود و سایر برنامه های جشنواره در حوضخانه رستم‌بیگ و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای موسیقی، نمایش بهترین آثار کوتاه سینمای ایران، نمایش فیلم بلند سینمایی و نمایش سه بخش متفاوت فیلم کوتاه، برنامه امروز جشنواره آسمان است.

مسوول روابط عمومی نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد گفت: آیین افتتاحیه که با اجرای موسیقی نیز همراه است، با نمایش فیلم های کوتاه برتر ایران و جهان و یک فیلم سینمایی بلند همراه است.

وی افزود: در حوضخانه رستم بیگ نیز علاوه بر نمایش عکس، موسیقی عرفانی اجرا می شود و در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نمایش فیلم کوتاه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ امشب در سه بخش تداوم خواهد داشت.

وی افزود: نمایش فیلم کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد در بخش نخست از ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه فیلم های کوتاه قصیده گراز، شکارچی، جنگ و رنگ چمدان و خون‌واده نمایش داده می شود، در بخش دوم از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه فیلم های خودکشی به سبک نیچه، پورخس دژکاه، پنج دقیقه آخر و عرفان به نمایش گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: در بخش سوم روز نخست که از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شروع می شود فیلم های نیجریه، کوهستان، یک روایت زنانه درون چهارچوب، هچل و کوچه تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه نمایش داده می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس شد و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال‌ غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد برگزار می‌شود.

طبق اعلام متولیان، برگزاری این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیتهای بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما به صورت روباز خواهد شد.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیات داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب و در بخش فیلم نیز ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شده که هیات داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزیده اند.

در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha