۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85590411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای پژوهشی نخبگان اصفهان مورد حمایت قرار می‌گیرد

اصفهان-ایرنا-رییس بنیاد نخبگان اصفهان گفت: دستاوردهای پژوهشی و فناورانه نخبگان و سرآمدان علمی استان که در جشنواره «دستاورد» برگزیده شوند، مورد حمایت این بنیاد قرار می‌گیرد.

حسین ربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین جشنواره دستاورد با هدف حمایت، تشویق و معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه نخبگان و سرآمدان علمی استان اصفهان آبان امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبگان و سرآمدان علمی که تاکنون تسهیلات پژوهشی از بنیاد ملی نخبگان دریافت کرده‌اند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را در این جشنواره ارائه کنند و بهترین آنها مورد تقدیر و حمایت‌هایی مانند تخصیص «اعتبار پژوهانه» قرار خواهد گرفت.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در سال‌های گذشته چندین طرح تشویقی و پژوهشی اجرا کرده که در قالب آنها، تسهیلاتی به نخبگان و سرآمدان علمی اعطا شده است.

ربانی با تاکید براینکه اصفهان، تنها استان برگزار کننده جشنواره دستاورد در کشور است، اضافه کرد: این رویداد در ۲ بخش فردی و گروهی برگزار می‌شود و بخش فردی برای نخبگانی است که از تسهیلات طرح‌های شهید شهریاری، شهید چمران(پسا دکترا) و کاظمی آشتیانی(استادیاران جوان) استفاده کرده اند.

وی افزود: بخش گروهی نیز ویژه تیم‌های مرکز تعالی ابن سینا، هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی(طرح رفعت) و هیات‌های اندیشه‌ورز(کارگروه‌های مرکز حکمرانی عالمانه) بنیاد نخبگان اصفهان است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود را در قالب پوستر ارائه کنند، خاطرنشان کرد: فرصت ارسال این پوسترها تا ششم مهر امسال و از طریق سامانه رویداد است.

ربانی اظهار کرد: در داوری طرح های پژوهشی شاخص‌هایی مانند نوآوری، حل مساله، ارائه مدل‌های قابل توسعه، کیفیت و اعتبار پژوهش یا فناوری حاصل و میزان انطباق پژوهش یا فناوری بدست آمده با تسهیلات دریافتی از بنیاد ملی نخبگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان یادآور شد: نخستین دوره جشنواره دستاورد(موفقیت‌های پژوهشی و فناورانه سرآمدان علمی و مستعدان برتر استان اصفهان) در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

سومین دوره جشنواره دستاورد روزهای دوم و سوم آبان امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

حدود چهار هزار نُخبه و سرآمد علمی در استان اصفهان تاکنون زیر پوشش حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha