اوقات فراغت سه هزار نفر در موسسات فرهنگی و قرآنی کردستان غنی شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تابستان امسال و در قالب طرح اوقات فراغت، سه هزار و ۲۸۳ نفر در موسسات فرهنگی و قرآنی، آموزش قرآن کریم شامل روانخوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام دیدند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر دریایی روز یکشنبه در آیین پایانی طرح اوقات فراغت موسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سنندج اظهار کرد: این فعالیت‌ها در طرح شهید آوینی تعریف و در سامانه الکترونیکی حمد نیز مشخصات همه شرکت‌کنندگان در این طرح درج شده است.

وی با بیان اینکه فصل تابستان بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است، گفت: اگرچه تابستان ها به دلیل تعطیلی مدارس، اوقات فراغت دانش آموزان بیشتر است، اما نباید جریان و فرآیند یادگیری قرآن کریم را تنها به تابستان‌ها موکول کرد، بلکه تداوم یادگیری در طول سال باید انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اضافه کرد: تربیت و آموزش در همه عرصه‌ها در استان فرهنگی کردستان نیاز ضروری است و باید در عرصه‌های مختلف به ویژه آموزش وتربیت قرآنی و همچنین هنری در استان، مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده نقش تاثیرگذاری در تربیت و آموزش قرآنی دارد، یادآور شد: محلات نیز در فرآیند تربیت و آموزش می توانند بسیار تاثیرگذار باشند لذا می طلبد ایجاد محلات قرآنی و هنری در سطح شهرهای استان مدنظردستگاه های اجرایی باشد.

در پایان این آیین از ۹ نفر از مدیران موسسات فرهنگی و قرآنی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha