پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند و نتایج تحقیقات را به متقاضیان در بخش‌های صنعت و تولید منتقل می‌کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تجلیل از خدمات معاون پیشین گفت: کشور ما نیز همچون بسیاری کشورهای دنیا علم را برای علم و آموزش را برای آموزش نمی‌خواهد، بلکه باید علم را به سمت اثربخشی در جامعه و پاسخ به نیاز متقاضیان جهت‌دهی کنیم که نقش اصلی را در این حوزه، پارک‌های علم و فناوری بر عهده دارند.

وی افزود:نقش مهم پارک‌های علم و فناوری در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در کشور، تولید ثروت از دانش و ایجاد ارزش افزوده از سرمایه‌های کشور است که نقش بسیار مهمی است و حتی می‌طلبد که چندین دستگاه اجرایی و وزارتخانه در کنار هم برای توسعه این بخش همکاری کنند. همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در توسعه پارک‌ها در همین راستا قابل ارزیابی است.

مشاور وزیر علوم تأسیس معاونت علمی و فناوری را نشان‌دهنده توجه و تاکید وزارت علوم بر حمایت از پارک‌های علم و فناوری و مدیریت یکپارچه این بخش آموزش عالی کشور است.

وی افزود: با اینکه مدت کمی از تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم می‌گذرد، شاهد اقدامات تحول آفرین و تاثیرگذاری از سوی این معاونت در توسعه زیست بوم فناوری کشور بوده‌ایم.

اخضری با قدردانی از زحمات سجاد محمد علی‌نژاد معاون پیشین فناوری و نوآوری وزارت علوم و خدمات شایانی که در این مدت انجام داده، گفت: محمدنبی شهیکی معاون جدید فناوری و نوآوری وزارت علوم پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان را از نقطه صفر به یکی از برترین پارک‌های علم و فناوری تبدیل کرده‌ و قطعاً برنامه‌های وی در توسعه بیشتر این معاونت نمود پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم محمدنبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری، اولویت‌های خود را در این معاونت، تقویت حضور بخش خصوصی در پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: هرجا شاهد حضور بخش خصوصی و ورود سرمایه غیر دولتی بوده ایم شاهد رشد و توسعه پارک‌ها بوده ایم.

وی افزود: افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری از دیگر اولویت‌های وی در این معاونت است که با کمک سایر ارکان وزارت پیگیری خواهد شد.

شهیکی تاکید کرد: توسعه بخش فب‌لب و گرنت فناوری و همچنین حضور اثرگذار پارک های علم و فناوری در بحث تامین ارزش افزوده راهبردی را در دوره جدید با جدید ادامه می دهد.

پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند

معاون پیشین فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این جلسه گفت: انتخاب دکتر شهیکی برای معاونت فناوری نوآوری انتخاب شایسته و مطلوبی است و من با توجه به تجارب وی آینده بسیار روشنی برای معاونت پیش بینی می‌کنم.

سجاد محمدعلی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۹ پارک علمی و ۱۳۶۰۰ واحد فناور و ۱۴۰ هزار نیروی انسانی شاغل، کلیت زیست بوم فناوری را در وزارت علوم تشکیل می‌دهند گفت: امیدوارم شاهد توسعه بیشتر این زیست بوم در آموزش عالی کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha