ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به سمت شرایط مطلوب در حرکت است

چابهار - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ساخت فضاهای آموزشی استان به سمت شرایط مطلوب در حرکت است بطوریکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون شاهد رشد سرانه فضای آموزشی و تحویل روزانه چهار کلاس درس هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا میثم لکزایی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهارکرد: در سال‌های گذشته حفظ وضعیت موجود سرانه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان ممکن نبود و در برخی مواقع سرانه فضاهای آموزشی استان منفی می‌شد، یعنی با وجود ساخت فضاهای آموزشی جدید، جمعیت دانش‌آموزی که هر ساله به استان اضافه می‌شد بیشتر از سرانه فضای ساخته شده بود و این امر باعث می‌شد در برخی از سال‌ها سرانه فضاهای آموزشی کاهش پیدا کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر اتفاقات مثبتی در حوزه ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان رقم خورده و هم افزایی بسیار خوبی شکل گرفته به گونه‌ای که گردش تخصیصی استان در حوزه ساخت فضاهای آموزشی برای اولین بار در سال مالی ۱۴۰۲ به عدد ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده، که این مسیر و هم افزایی همچنان ادامه خواهد داشت.

لکزایی با اشاره به رشد چشمگیر میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز بیان کرد: در کنار توجه دولت به امر ساخت مدارس و رفع محرومیت آموزشی استان خیرین نیک اندیش نیز پا به پای دولت به کمک ما آمدند به گونه‌ای که ۵۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ آورده این عزیزان بوده است.

ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به سمت شرایط مطلوب در حرکت است

تحویل پنج هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: ماحصل این هم افزایی شکل گرفته تحویل بیش از پنج هزار کلاس درس طی سه سال و نیم گذشته بوده و از سال ۱۴۰۰ تا کنون هر ساله سیستان و بلوچستان رتبه نخست تحویل کلاس درس و پروژه و همچنین میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در ۴۲ ماه گذشته پنج هزار و ۱۰۰ کلاس درس در سطح استان تحویل شده و به عبارتی به طور میانگین هر ماه؛ ۱۲۱ کلاس درس و در هر روز چهار کلاس درس تحویل ادارات آموزش و پرورش شده که در نوع خود یک رکورد و اتفاق مثبت است و باعث افزایش نیم متری سرانه فضاهای آموزشی استان از عدد ۳.۳ متر مربع به ۳.۸ متر مربع شده است.

وی با اشاره وضعیت پروژه‌های در دست اجرای سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ کلاس درس در سطح استان با زیربنای بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع در دست ساخت است و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های بزرگ مقیاس، مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها به سمت افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان حرکت کنیم و این میانگین را بهبود ببخشیم.

ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به سمت شرایط مطلوب در حرکت است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha