۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85590924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ تورم مردادماه گیلان ۲.۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

رشت - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اعلام شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها و نرخ تورم کشور و استان در مردادماه ۱۴۰۳ گفت : بر این اساس نرخ تورم در گیلان ۳۶.۹ درصد است که این میزان نسبت به میانگین ۳۴.۸ درصد کشوری حدود ۲/۱ درصد بیشتر است.

وحید طیفوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: نرخ تورم در بیشتر استان‌ها (۳۰ استان کشور) از جمله گیلان در کانال ۳۰ درصد قرار دارند و بالاترین میزان با رقم ۳۹.۱ درصد مربوط به اصفهان و پایین ترین نرخ هم با ۲۵.۳ درصد در استان‌ سیستان و بلوچستان است که حدود ۱۳/۸ درصد بین استان‌ دارای بالاترین و پایین‌ترین نرخ تورم تفاوت وجود دارد.

وی عنوان کرد: بالاترین نرخ تورم استان در مردادماه امسال براساس شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، در گروه « «گوشت قرمز و ماکیان»، «ماهی ها و صدفداران»، «هتل و رستوران»، «خدمات حمل و نقل عمومی» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» ‌بوده است.

وی تاکید کرد: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مردادماه‌ امسال نسبت به همین ماه در سال قبل در کشور برابر ۳۱/۶ درصد و در گیلان برابر ۳۳/۲ درصد بوده که بالاترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه استان در حوزه «آموزش»، «سبزیجات»، «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی»، «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «هتل و رستوران» بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در مردادماه‌ امسال را نسبت ماه گذشته در کشور ۲ درصد و استان ۲/۴ درصد اعلام کرد و افزود: گروه‌های «آب، برق و سوخت»، «سبزیجات» و «استفاده از وسایل حمل ونقل شخصی» بالاترین تغییرات را داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha