برپایی نمایشگاه قرارگاه اقتصاد مقاومتی فارس با هدف حمایت از تولید

شیراز- ایرنا- مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا، خُرد خانگی و مردم محور بسیج سازندگی گفت: برپایی این نمایشگاه گامی برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اکبر طحان، شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شیراز افزود: طی سال جاری ۵۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی فارس برگزار شده و تولیداتی که مردم در قالب مشاغل خانگی با حمایت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی داشته‌اند در این نمایشگاه‌ها عرضه شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه باعث حمایت از تولیدکنندگان می‌شود و عرضه محصول از تولید به مصرف به کاهش قیمت‌ها منجر شده است.

او اظهار کرد: پارسال ۱۸ هزار متقاضی کسب و کارهای خُرد خانگی در استان داشتیم که به یک هزار و ۹۰۰ نفر از آنها مبلغ یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافت.


مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، در خصوص خدمات ارائه شده به کارفرمایان این استان هم گفت: سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع تولید، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید به کارگاه‌های تولید، کارخانه ها و تعاونی‌ها پرداخت شد.

طحان افزود: در نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی امسال که به همت بسیجیان و گروه‌های سازندگی به ویژه ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) شیراز که میزبانی کل نواحی استان را به عهده داشت برگزار شده، ۱۳۰ غرفه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال، نمایشگاه‌های شهرستانی ادامه پیدا کند و بتوانیم خدمتی در جهت فروش محصولات برای اقتصاد خانواده‌ها و کشور ارائه دهیم.

او اظهار کرد: مجموع اعتبارات امسال در موضوع مشاغل خانگی سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است که در قالب تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت: با آموزش‌هایی که توسط تسهیل‌گران بسیج سازندگی به متقاضیان مشاغل خانگی ارائه شد، سال گذشته توانستیم ۶ هزار و ۶۰۰ شغل را در سطح استان رقم بزنیم.

نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا، خرد خانگی و مردم محور بسیج سازندگی سپاه فجر فارس که با هدف عرضه محصولات تولیدی، صنایع دستی، ترشی ، خوراکی و محصولات کشاورزی خشک شده در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برپا شده تا ۲۳ شهریور ماه جاری فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha