حدود ۱۳هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۴ هزار میلیاردریال مجموع مطالبات گندم‌کاران استان بوده که از این مبلغ تاکنون ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

ابوالحسن صداقت کیش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: هم اینک از مطالبات کشاورزان استان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده که تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸۰ هزارتن گندم به ارزش یک هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۶ هزار تن معادل ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سال های گذشته ۴۰ هزار تن بود. سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.سال گذشته با شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.

وضعیت نشان می دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ هزار هکتار ان دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha