برگزاری هفدهمین جشنواره حرکت با بخش‌های جدید/ آغاز ارسال آثار ۲۴ شهریور+ فیلم

تهران- ایرنا- ارسال آثار به هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه آثار انجمن‌های علمی دانشجویی از ۲۴ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت. این جشنواره با رویکرد جدید و افزوده شدن دو حوزه جدید در بخش رقابتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه آثار و دستاوردهای انجمن ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور است که در ۱۷ محور مختلف هر ساله توسط معاونت فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود. آثار در این جشنواره ابتدا توسط انجمن های علمی دانشگاه‌ها بررسی می‌شود و بعد از برگزاری جشنواره حرکت داخلی در هر دانشگاه، آثار برگزیده برای مرحله نهایی ارسال می شود.

جشنواره بین‌المللی حرکت با تاکید بر هم‌افزایی و ایجاد شور و نشاط بین انجمن‌های علمی پذیرای آثار فعالان اعضای انجمن‌های علمی است. این جشنواره رویدادی برای رقابت و عرضه دستاوردهای علمی برتر دانشجویان در قالب کارهای علمی و دانشجویی است و سعی دارد از مبنا و مبدا نوین برای سازماندهی حرکت‌های دانشجویی باشد.

برگزاری هفدهمین جشنواره حرکت با بخش‌های جدید/ آغاز ارسال آثار ۲۴ شهریور+ فیلم
پوستر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

بخش‌های هفدهمین جشنواره حرکت

هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت شامل سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و بین‌المللی است. بخش رقابتی با تغییرات جدیدی همراه بوده است که یکی از آنها افزوده شدن سکوی حرکت برای انتخاب انجمن علمی برتر است. همچنین حوزه فناوری و نوآوری اجتماعی برای هر نوع فعالیتی در نظر گرفته و به جشنواره اضافه شده که در حوزه نوآوری، فناوری و ابتکار مساله‌گشا باشد.

برای شرکت در بخش انجمن علمی برتر همه آثار ارسال می‌شوند؛ اما نیاز به ارسال گزارش مجدد نیست و بعد از داوری اولیه انجمن‌های برتر منتخب به جشنواره دعوت می‌شوند تا در بخش سکوی حرکت در حضور دانشجویان، استادان و مدعوین به ارائه گزارش فعالیت‌های خود بپردازند.

هر فعالیتی در سامانه فرنما دارای یک شناسه است و هر شناسه‌ فقط به یکی از بخش‌های یازده‌گانه رقابتی و از طریق دانشگاه یا اتجادیه قابل ارسال است. همچنین ارسال اثر به همه بخش‌های جشنواره نامحدود است، گزارش آثار اجباری است؛ اما اینفوگرافیک یا ویدئو از اثر اختیاری است و فقط در جهت تعیین کیفیت برگزاری برنامه می‌تواند به داورها کمک کند.

آثاری قابل ارسال به جشنواره است که فعالیت‌های آن از بازه زمانی اول خرداد ۱۴۰۲ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه فرنما ثبت شده باشد.

همچنین در بخش آموزشی نیاز به ارسال همه آموزش‌ها نیست و اعضای انجمن‌های علمی می‌توانند چند فعالیت را در قالب یک گزارش ارسال کنند. همچنین در این دوره از جشنواره حرکت نقش اتحادیه‌ها در جشنواره پررنگ‌تر شده است.

بنابراین اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی به مثابه یک دانشگاه شناخته می‌شوند و می‌توانند برای خود جشنواره حرکت داخلی برگزار کرده و انجمن‌های برتر حوزه خود را انتخاب کنند و بر حسب سهمیه‌ای که دارند اثر به جشنواره ارسال کنند.

مرحله نهایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت به میزبانی دانشگاه گیلان و در زمستان پیش‌رو برگزار خواهد شد. شانزدهمین جشنواره نیز دی ماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha