۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85591198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۵ درصدی درآمد گمرکات بوشهر

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85591198
افزایش ۵۵ درصدی درآمد گمرکات بوشهر

بوشهر- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درآمد گمرکات استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون، ۷۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «علی سلیمانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رونق اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار کرد: پنج میلیارد دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از لحاظ وزنی و ارزشی سه درصد رشد داشته است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، آبزیان، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزی و صیفی‌جات عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را تشکیل می دهند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: چین، امارات متحده عربی، هند، برزیل، ترکیه، پاکستان، عمان، قطر، تایوان و سریلانکا مقصد کالاهای صادراتی ایران از گمرکات بوشهر است.

سلیمانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالای تجاری از گمرکات استان بوشهر ترخیص و صادر شده که این صادرات بدون احتساب میعانات گازی، ۱۳ میلیون و ۱۸۰ تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار بوده است.

بیشتر بخوانید

۴ میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

صادرات بیش از ۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر

بیش از ۳۰ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده ۳۳۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد و ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۷ و ارزشی ۱۹ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر شامل انواع پارچه، لاستیک، بلبرینگ، قطعات و لوازم یدکی خودرو، تخمه آفتابگردان، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، پمپ، موز و خودرو است.

سلیمانی گفت: این کالاها از کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هندوستان، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و پاکستان وارد استان بوشهر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha