خشم آمریکایی‌ها از تورم؛ میراثی که بایدن برای نامزد دموکرات‌ها به جا گذاشت

تهران-ایرنا- «ان‌بی‌سی نیوز» با اشاره به نارضایتی عمومی جامعه آمریکا درباره وضعیت اقتصادی این کشور در دولت بایدن تاکید کرد، ‌ کامالا هریس، به عنوان معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها راه سختی برای جلب نظر رای دهندگان به برنامه‌های اقتصادی خود پیش رو دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در تلاش است تا آسیب‌پذیری آشکار چشم انداز کمپین خود از معاونت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا را کاهش داده و رای‌دهندگان ناامید و خشمگین از تورم بالا را دوباره به اردوگاه دموکرات‌ها بازگرداند.

این گزارش فاصله گرفتن هریس از بایدن در موضوعات اقتصادی را عمدی‌ترین و واضح‌ترین موضع هریس برای نشان دادن تمایز با دولت کنونی آمریکا برشمرد و نوشت: بایدن سال گذشته را صرف تبلیغ دستاوردهای اقتصادی دولتش موسوم به «بایدنومیکس» کرد و اصرار داشت که رای دهندگان بدون اینکه دولت را به خاطر هزینه‌های بالای مواد غذایی و سایر ملزومات مقصر بدانند، ‌ همچنان او را در کاخ سفید نگه دارند.

بنا بر این گزارش، هریس بیشتر مایل است به نگرانی رای‌دهندگان در مورد هزینه‌های زندگی متمایل شده و خود را به عنوان بهترین نامزد برای کاهش فشارهای اقتصادی معرفی کند. هریس از بایدن انتقاد نمی کند، اما لحن و پیام‌های انتخاباتی اش نشان می‌دهد که مایل نیست به عنوان شریک بایدن در ایجاد وضعیت بد اقتصادی آمریکا معرفی شود.

ان‌بی‌سی در تشریح مواضع انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها افزود: هریس انبوهی از پیشنهادها را اعلام کرده تا به رای‌دهندگان اطمینان دهد که در صورت انتخاب شدن، قوانین جدیدی برای کاهش هزینه‌ها وضع خواهد کرد. او همچنین در مورد فشارهای مالی که میلیون‌ها آمریکایی با آن مواجه هستند، پیام‌های پوپولیستی‌تری نسبت به بایدن اتخاذ می کند. وی همچنین شرکت‌های سودجو و صاحب‌خانه‌ها را شرورانی معرفی می‌کند که قیمت‌های مواد غذایی و اجاره را بالا می‌برند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگانی که برای پیروزی‌های دموکرات‌ها در انتخابات گذشته بسیار مهم بوده‌اند، اکنون دیدگاه ضعیفی نسبت به اقتصاد دارند. به عنوان مثال، رای‌دهندگان نسل زد(جوانان زیر ۳۰ سال)، تورم و هزینه زندگی را با اختلاف بسیار آشکاری نسبت به نگرانی خود به سقط جنین، مراقبت‌های بهداشتی، تهدید علیه دموکراسی و سایر مسائل رتبه‌بندی می کنند.

این گزارش با یادآوری مناظره سه شنبه شب دونالد ترامپ، ‌نامزد جمهوری‌خواهان و هریس تاکید کرد: شاید این مناظره بهترین فرصت هریس برای انتقال پیامش باشد تا با نگرانی‌های شهروندان آمریکایی همدردی کرده و رای‌دهندگان را متقاعد کند که پادزهر مناسبی برای اضطراب اقتصادی موجود در جامعه آمریکا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha