گروه‌های برتر جشنواره ملی سرود در اراک معرفی شدند

اراک - ایرنا - گروه‌های برتر دومین جشنواره ملی سرود روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرهنگسرای اراک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئولان استان مرکزی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، گروه سرود کرمان با عنوان «بازی‌های محله» رتبه اول و رتبه دوم به صورت مشترک به گروه سرود، «دهکرد» از چهارمحال و بختیاری و گروه سرود « ایران من» از استان گلستان اهدا شد.

رتبه سوم این جشنواره نیز را گروه سرود «جان جانان» از استان زنجان کسب کرد.

گروه سرود سیستان و بلوچستان هم با هفت هزار و ۱۷۸ رای، منتخب آرای مردم در این جشنواره، شناخته شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های متنوع در بخش‌های مختلف به نهاد مرجع تبدیل می‌شود.

«حامد علامتی» افزود: کانون می‌تواند مرجع باشد، چون مکمل فعالیت آموزش و پرورش و سند تحولی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه، کانون به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه هنری، ادبی و فرهنگی است، گفت: اولین مطالبه مقام معظم رهبری، ترویج سرود بین جوانان است که با کمک مربیان و نقش آفرینی جوانان، این مهم محقق می‌شود.

علامتی، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سرود، افزود: یک‌هزار و ۱۱۱ گروه از سراسر کشور با حضور ۲۰ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند و باید این تعداد افزایش یابد، زیرا ایران اسلامی ۱۷ میلیون دانش‌آموز دارد.

وی بیان کرد: سرود، کاری گروهی است و باید در این فعالیت گروهی، شعر و محتوا غنی باشد و در اجرای سرود خوب، موسیقی و هماهنگی بین اعضای گروه به عنوان عناصر سرود، حایز اهمیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کم و یا فقدان هماهنگی، نقطه ضعف در فعالیت گروهی است که با کمک مربیان باید این نقیصه رفع شود.

علامتی با اشاره به اثرگذاری سرود در بین جوانان و نوجوانان، افزود: ما با سرود و زندگی تربیت شدیم و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود.

وی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش بعد از موضوع نماز، به کارهای جمعی مانند مراسم صبحگاهی توجه دارند و این مهم در کار جمعی سرود نیز مورد اهتمام است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: مراکز کانون در سراسر کشور می‌تواند در حوزه کودک و سرود به عنوان سکوی آموزش، فعالیت گروهی و کنش‌گری را بین جوانان ترویج دهند.

علامتی افزود: گروهای سرود می‌توانند، هویت دینی و ملی را با موضوعاتی مانند وطن و پرچم ترویج دهند و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی باید دستشان پر از سرود، متناسب با الگو ایرانی و حب وطن و پرچم باشد و برای این مهم، فراخوان و سفارش محصول داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: جمع خوانی اعضای گروه‌های سرود می‌تواند، محور تحول در جوانان و نوجوانان باشد تا در مسیر هنر و شعر افتخار کسب شود.

بهنام نظری افزود: سرود و هنر، می‌تواند بستر و محور تحولات در کودکان و نوجوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان با صوت و شعر زیبای خود در اذهان مردم خواهند ماند، گفت: هنرمندان در مسیر شهدا حرکت کنند و در کشور نقش آفرین باشند.

۶۱ هزار ۵۱۵ بازدید در ۱۹۴ هزار دقیقه از جشنواره سرود ملی در فضا آپارات انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha