۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85591407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85591407
اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

تهران-ایرنا- آیین اختتامیه جشنواره سراسری سرود آجا و سومین کنگره ملی شعر ارتش با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و جمعی از فرماندهان این نیرو در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، در این مراسم امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ «محمد یوسفی‌خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش و جمعی از مقامات لشکری حضور داشتند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران هنرمند، هنر دوست و هنر پرور است

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: این برنامه بخشی از زحمات همکاران بنده طی سال در حوزه شعر و موسیقی بوده و در این زمینه نقش مربیان و سرگروه ستودنی است.

وی درباره اهمیت هنر افزود: هنر بازشناسی زیبایی های حقیقی از زیبایی های مجازی و بدلی برای معماری هر چه بهتر زندگی است. هنر روح اسلام و اسلام نیز روح زندگی است. اگر اسلام را به درستی مطالعه کنیم به مجموعه فاخر آسمانی می رسیم. اسلام نه تنها دین هنر، بلکه خود هنر است و در آیات و روایات چیزی جز هنر نمی بینیم.

اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

حجت الاسلام محمد حسنی درباره ارتباط ارتش با هنر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش هنرمند، هنر دوست و هنر پرور است. ارتش نه تنها یک ارتش هنرمند، بلکه یک ارتش هنرور است و خانواده های بسیار فرخنده و شاعره ای دارد.

وی تاکید کرد: اگر احساسات پاک جوانان به درستی منعکس شود روحیه دشمن خرد شده و می شکند و ویژگی های هنری در ارتش جمهوری اسلامی نهفته و باید بیشتر به آن پرداخته شود. یک ذخیره ارزشمندی در میان کارکنان، خانواده ها و فرزندان و کارکنان عزیز وظیفه ارتش وجود دارد و ما به این ذخایر افتخار می کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره ارتباط سازمان عقیدتی سیاسی و هنر عنوان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خود را موظف به حمایت از هنر و تبلیغ آن می داند و وظیفه خود می دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ تر کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا این تنها ارتش بود که با استفاده از فضای مجازی، دور سخنی و دور تمرینی توانستند چراغ هنر را در آن مقطع روشن نگه دارد و ما تا پای جان از هنر فاخر حمایت خواهیم بود.

اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

حجت الاسلام محمدحسنی درباره ضروری ترین و اثر بخش ترین هنرها نیز گفت: موسیقی از همه هنرهای دیگر در زندگی ضروری تر و اثر بخش‌تر است. به یاد داریم که با شنیدن مارش های نظامی در زمان دفاع مقدس حال عجیبی پیدا می کردیم‌ و تمام ایران در آن زمان حماسه‌ای می شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه موسیقی غدای روح انسان است به شرط آنکه فاخر باشد، یادآور شد: نوع سالم موسیقی برای غذای روح انسان یکی از ضروری ترین نیاز های بشر است و ما وظیفه داریم آن را در قالب های متنوع پشتیبانی و حمایت کنیم. همانطور که در سلاح به خودکفایی رسیدیم امروز نیز باید در حوزه هنر به نقطه اتکا برسیم.

اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

در پایان این مراسم از قطعه سرود شور عاشقی رونمایی و از برگزیدگان بخش سرود و شعر با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.

اختتامیه سومین کنگره ملی شعر و سرود ارتش برگزار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha