ثبت روز ملی چوگان در تقویم رسمی کشور پیگیری می‌شود

تهران- ایرنا- مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون چوگان به ریاست معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون چوگان، امروز دوشنبه به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مجمع مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، ناظری رئیس فدراسیون و اعضای مجمع حضور داشتند.

رئیس و دبیر فدراسیون چوگان گزارش‌هایی از فعالیت‌ سالیانه، وضعیت موجود و برنامه‌ آینده این فدراسیون ارائه دادند.

در ادامه حسابرس مستقل، خزانه دار و بازرس فدراسیون به ارائه گزارش پرداختند که مورد تایید و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت. برنامه‌های فدراسیون برای سال ۱۴۰۳ با رای اعضای مجمع به تصویب رسید.

ناظری رئیس فدراسیون چوگان در خصوص این مجمع، اظهار داشت: کارگروهی برای ثبت روز ملی چوگان در تقویم رسمی کشور تشکیل شده و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مجمع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چوگان که «این رشته از ایران است» را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که برای ثبت جهانی چوگان به نام ایران با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب، باید همت مضاعف داشت.

وی عنوان کرد: اعتبارات چوگان در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

اسبقیان ابراز امیدواری کرد که فدراسیون چوگان از مجموعه اختصاصی خود بهره ببرد و در خصوص تحقق این موضوع با توجه به تاکیدات دنیامالی، پیگیری لازم را صورت خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha