۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85591771
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ هکتار اراضی تغییرکاربری غیرمجاز در اندیمشک وجود دارد

دزفول – ایرنا – سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در هشت سال گذشته به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده است.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر آفرین رعیت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: بخشی از زمین های تغییرکابری شده غیرمجاز به ساخت باغ ویلای غیرمجاز اختصاص یافته که ۸۵۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در این زمین ها ساخته شده و پس از دیوارکشی و قطعه‌بندی، به فروش رسیده‌ است.

وی تصریح کرد: طبق قانون، دیوارکشی، فنس‌کشی، گودبرداری و خاکبرداری، با رعایت حفظ قانون کاربری و دریافت مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی باید انجام می‌شود.

آفرین با بیان اینکه روزانه شاهد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در اندیمشک هستیم، عنوان کرد: چیزی با عنوان باغ‌ویلا در قانون وجود ندارد و اداره‌های آب، برق و گاز هم نمی‌توانند بدون مجوز جهاد کشاورزی، اقدام به واگذاری انشعاب به آنها کنند.

هیچ کدام از ۸۵۰ باغ ویلای اندیمشک مجوز ندارند

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: بخشداری مرکزی، نظام صنفی کشاورزی و هیچ نهاد حقیقی و حقوقی دیگری حق صدور مجوز و پروانه ساخت برای ساخت باغ‌ویلاها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در این رابطه ورود کرده و با شدت برخورد خواهد کرد ادامه داد: هیچکدام از باغ‌ویلاها مجوز ندارند و بسیاری از آنها انحراف از طرح کرده‌اند.

او ادامه داد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان ۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha