شهر نخبگان در کنار پارک فناوری پردیس احداث  می‌شود

پردیس- ایرنا-معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: با هدف ارتقای بنیه علمی، شهر نخبگان با همکاری وزارت راه و شهر سازی در کنار پارک فناوری شهرستان پردیس احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین افشین روز دوشنبه درحاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس به خبرنگاران گفت: شهر نخبگانی در کنار پارک فناوری پردیس احداث خواهد شد تا با کم کردن فاصله منزل و محل کار افراد نوآور شاهد اتفاقات علمی خوبی باشیم.

وی ادامه داد: برای این اقدام مجوزهای لازم دریافت شده و زمین نیز به اندازه کافی موجود هست و ساخت شهرک نخبگانی تحولی بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: پارک پردیس یک نمونه بسیار خوب در برند بین المللی است و تنها جایی است که طبق قانون جهش توانستیم سازمان توسعه‌ای ایجاد کنیم.

افشین گفت: سیاست دولت متمرکز بر حمایت‌گری و تسهیل‌گری برای حمایت از جوانان و شرکت‌های متوسط و بزرگ فناور است و این حمایتها صرفا مادی نیستند، بسیاری از حمایت‌ها مانند موارد قانونی و اداری نیاز به پول ندارند.

وی ادامه داد:، بسیاری از حمایت‌ها مانند موارد قانونی و اداری نیاز به پول ندارند که می توانیم آنها را تسهیل و حل کنیم.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به نحوه حمایت از ایده پردازان، بیان کرد: مراکز رشد در تمامی استانها زیرنظر اساتید دانشگاه ایجاد شده است و ایده پردازان با مراجعه به این مراکز می توانند ایده های خود را از حالت صفر به حالت رشد برسانند وآن را توسعه بدهند.

افشین گفت: درایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم ولی باید قبول کنیم که این ظرفیت‌ها کافی نیستند باید هر روز سریعتر از قبل و به روز باشیم و باید ببینیم جای ما در این رقابت کجا است.

وی ادامه داد: معاونت علمی برای حمایت از اکوسیستم علمی کشور در پارک فناوری پردیس با ۲۰ سال تجربه علمی و۵۰۰ هکتار مساحت و اکو سیستم علمی که می تواند به قطب نوآوری کشور و منطقه تبدیل شود برای حمایت از این مجموعه حضور داریم.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور خاطر نشان کرد: به حمایت، سرمایه‌گذاری و همکاری بیشتر نیاز داریم که بتوانیم با دنیا رقابت کنیم و از هر حرکتی برای نوآوری و خلق ثروت اتفاق بیفتد حمایت کنیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha