۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85591863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر گسترش همکاری با روسیه تاکید کرد

تهران – ایرنا – دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر اهتمام حداکثری کشورهای عضو بر گسترش همکاری با فدراسیون روسیه در چارچوب روابط تاریخی و استراتژیک طرفین تأکید و اعلام کرد که این شورا برای تسریع روند اجرای برنامه ی کاری مشترک اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه عیون نیوز، «جاسم محمد البدیوی» در این باره گفت: هفتمین نشست وزارتی شورای همکاری و روسیه در چارچوب گفتگوهای استراتژیک طرفین براساس یادداشت تفاهم امضا شده در نوامبر ۲۰۱۱ در ابوظبی آغاز شد.

وی در این نشست که با مشارکت وزرای خارجه شورای همکاری و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد، افزود: متاسفانه جهان ما، امروزه با بحران‌ها و تنش‌های متعددی مواجه است و این امر، بر امنیت و ثبات ک شورها تأثیر گذاشته است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که شورای همکاری از حل بحران بین روسیه و اوکراین به ویژه از تلاش‌های میانجی‌گرانه کشورهای عضو این شورا در این باره، توقف جنگ و حل بحران از طریق راهکارهای سیاسی حمایت می‌کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد که این شورا حداکثر تلاش خود را برای مشارکت در حل بحران‌ها و اختلافات از طریق گفتگو، مذاکره و راه های مسالمت آمیز و دیپلماسی به کار می‌گیرد.

البدیوی در ادامه بر اهمیت پناه بردن به حکمت، گفتگو، احترام به حاکمیت قانون متناسب با عرف، ارزش‌ها، توافقات و معاهدات بین‌المللی در راستای حفظ امنیت و ثبات بین‌الملل با هدف دستیابی همه کشورها به پیشرفت و رفاه تأکید کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین با اشاره به ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و اقدامات غیرانسانی و غیر اخلاقی نظامیان این رژیم و زیرپا گذاشتن کلیه ارزشهای بشری و معاهدات بین‌المللی و قطعنامه های سازمان ملل تصریح کرد: متاسفانه این جنایات، ناکامی جامعه جهانی در یافتن راه حل فراگیر، نهایی و دائمی برای توقف این مصیبت‌ را نشان می‌دهد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اعلام حمایت این شورا از ملت فلسطین، خواستار توقف فوری و دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد و بر تضمین امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه و مایحتاج اساسی لازم برای اهالی نوار غزه و کاهش آلام فلسطینی‌ها تأکید کرد.

جاسم البدیوی در ادامه اتخاذ اقدامات جدی و قاطع و فوری برای تأمین امنیت غیرنظامیان در نوار غزه، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از سوی شمار بیشتری از کشورهای جهان با هدف دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل و همچنین برگزاری یک نشست بین المللی با هدف تحقق صلح فراگیر براساس «راه حل دو کشوری» را ضروری دانست.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره اوضاع یمن اعلام کرد که این شورا با تقدیر از تلاش‌های عربستان و عمان و همچنین تماس‌های جاری با طرف‌های یمنی برای ازسرگیری روند سیاسی در این کشور با هدف تحقق راه حل سیاسی فراگیر و پایدار، بر اهمیت مشارکت مثبت جنبش انصار الله در تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران این کشور، تعامل جدی با طرح‌ها و تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور و کاستن از آلام ملت یمن تاکید دارد.

البدیوی در ادامه ادعا کرد: اتفاقات در دریای سرخ به دریانوردی بین‌المللی آسیب می زند و بر عملیات تبادل تجاری بین‌المللی تأثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین، کاهش تنش در منطقه، با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه دریای سرخ و خلیج عدن و احترام به حق دریانوردی در این دریا براساس قوانین بین‌المللی و معاهده بین‌المللی قانون دریاها در راستای حفظ حقوق همگان، از ضرورت بسیار فراوانی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha